ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردن مواضع داعش در رقه را بمباران کرد

بمباران انبارهای تسلیحاتی و قرارگاه‌‌های آموزشی داعش در رقه با پشتیبانی جت‌های آمریکایی صورت گرفته‌اند. وزیر خارجه اردن می‌گوید دامنه عملیات به عراق هم کشیده می‌شود.

جنگنده‌های اردنی حملات انتقامجویانه سنگینی را علیه مواضع داعش انجام دادند. بمباران انبارهای تسلیحاتی و قرارگاه‌ آموزشی شبه‌نظامیان با پشتیبانی جت‌های آمریکایی صورت گرفته‌اند.

ارتش اردن در عملیاتی تلافی‌جویانه، مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد. شهر رقه کانون شبه‌نظامیان دولت اسلامی مرکز عملیات بود. رویترز می‌نویسد این حملات با پشتیبانی امنیتی و اطلاعاتی جت‌های آمریکایی صورت گرفته‌اند.

ارتش اردن اعلام کرده که حملات تا نابودی داعش ادامه می‌یابند. ناصر الجوده، وزیر خارجه اردن به «سی‌ان‌‌ان» گفته که این نخستین مرحله انتقام است و دامنه حملات گسترده‌تر می‌شوند. او تأکید کرده که دایره عملیات از سوریه فراتر رفته و مواضع داعش در عراق را نیز در بر خواهد گرفت.

جنگنده‌های اردنی در مسیر بازگشت از فراز زادگاه معاذ الکساسبه عبور کرده‌اند. عبدالله دوم در دیدار با پدر معاذ و خانواده او اطمینان داد که انتقام خون فرزندش را می‌گیرد.

صفی الکساسبه پدر معاذ که به قبیله پرنفوذ «برارشه» تعلق دارد، از کشورهای عربی و ائتلاف ضد داعش خواسته که نیروهای «دولت اسلامی» را قلع و قمع کنند.

تلویزیون اردن سربازان ارتش این کشور را نشان داده که آیاتی از قرآن و نام معاذ الکساسبه را به عنوان شهید، روی بمب‌ها می‌نویسند.

بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با ملک عبدالله به او تسلیت گفته و برای مقابله مشترک با «بربریت و توحش» اعلام آمادگی کرده است. این در حالی است که اردن سه ماه قبل در واکنش به رفتار اسرائیل در اعتراضات کوه معبد، سفیر خود در تل آویو را فراخوانده است.

مقامات لیبیایی در این میان زنگ خطر گسترش نفوذ داعش در این کشور را به صدا در آورده‌اند. عارف علی نائد، سفیر لیبی در امارات متحده عربی گفته است که شبه‌نظامیان داعش در دست‌کم ۷ شهر کشورش فعال هستند. یکی از آخرین اقدامات جهادگرایان در لیبی، حمله به هتل کورینتیا در طرابلس و گروگان‌گیری و کشتن ۹ نفر بود.

عارف علی نائد از فقدان استراتژی جهانی علیه داعش شکایت کرده و گفته است: «مقابله با داعش در عراق بدون مبارزه با همدستان آنها در لیبی امکان‌پذیر نخواهد بود.»

بسیاری از پیکارجویان داعش از طریق یمن، الجزایر و چاد وارد لیبی می‌شوند. نائد هشدار داده که اهمیت رویارویی با داعش در لیبی از آن روست که این کشور دروازه ورود افراطیون به اروپاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    بمباران کور فقط به کشتار مردم بیگناه می انجامد....