ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در حاشيه اجلاس امنيتی مونيخ

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید گفت‌وگوهای این کشور با همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای در مونیخ مفصل خواهد بود.

ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با نمایندگان کشورهای ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو خواهد کرد. به جز چین و روسیه بقیه طرف‌های مذاکره در سطح وزیران امور خارجه خود در مذاکرات مونیخ شرکت خواهند کرد.

محمدجواد ظریف: این مذاکرات با همه طرف‌ها به صورت دوجانبه و مفصل انجام خواهد شد.

وزير امور خارجه ایران که از سفر دوره‌ای به چهار کشور آفريقايی کنيا، اوگاندا، بروندی و تانزانيا بازگشته، پنج‌شنبه شب ۱۶ بهمن‌ماه پيش از عزيمت به مونيخ اعلام کرد این مذاکرات با همه طرف‌ها به صورت دوجانبه و «مفصل» انجام خواهد شد.

محمدجواد ظریف به‌همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور، شامل عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کارشناسی هیأت مذاکره‌کننده و کارشناسان، جمعه ۱۷ بهمن‌ماه عازم مونیخ شدند.

پیش از این اعلام شده بود که معاونان و تیم کارشناسی مذاکره‌کننده پیش از حضور وزیر خارجه ایران به مونیخ خواهند رفت و گفت‌وگوهایی با همتایان خود خواهند داشت.

به‌گفته محمدجواد ظریف، ادامه مذاکرات هسته‌ای در مونیخ بعد از ظهر جمعه آغاز خواهد شد و معلوم نیست که در این گفت‌وگوها بتوان به توافق هسته‌ای دست یافت چون همه وزیران امور خارجه در آن شرکت ندارند.

چين در اين اجلاس در سطح وزير خارجه حضور ندارد و روسيه نیز هنوز معلوم نيست که در چه سطحی شرکت خواهد کرد.

برگزارکنندگان اجلاس امنيتی مونيخ اعلام کرده‌اند که میزگردی به‌منظور بررسی مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان با حضور وزیران خارجه ايران، آمريکا، آلمان و فرانسه در روز يکشنبه، سومين روز اين اجلاس برگزار خواهد شد. احتمال دارد فدريکا موگرينی، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نیز در اين میزگرد شرکت کند.

پنج‌شنبه خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مونیخ با محمدجواد ظریف دیدار خواهد کرد.

کری و ظریف در ژانویه سال جاری برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات هسته‌ای که می‌بایست به توافق جامع هسته‌ای برسد، در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

پیاده‌روی ظریف و کری در آخرین دیدار دوجانبه در ژنو، موجب موضع‌گیری‌های منفی جناح مخالف دولت در ایران شد.

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: «چنانچه مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به توافق نهایی نرسد، ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد و تعداد بیشتری سانتریفیوژ نصب خواهد کرد.»

او به طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: «اگر واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند، تهران توسعه ظرفیت غنی‌سازی خود را از سر خواهد گرفت.»

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ پس از آن‌که در ٢۴ نوامبر/سوم آذر  نتوانستند به توافق نهایی دست پیدا کنند، مذاکرات خود را تا اول ژوئیه ٢٠١۵ / ۹ تیر ۱۳۹۴ تمدید کردند تا در چهار ماه نخست به توافق کلی یا سیاسی دست یابند و در سه ماه بعدی، جزئیات توافق را نهایی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    با کسانی که هیچ اصولی ندارن به هیچ قانونی پایبند نیستند چه مذاکره ای انجام میدید شما کمترین تحریمی انجام بدید انچنان طوفانی در ایران برپا میکنه که باورش برای شما هم قابل تصور نیست حکومت ایران حتی به خودیهاشم اعتمادی نداره چه برسه به اینکه بخواد برنامه ریزی داشته باشه برا تحریمهای بیشتر.