ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع در کوی دانشگاه تهران در اعتراض به قوانین مشابه زندان

دانشجویان کوی دانشگاه تهران شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، با تجمع در کوی دانشگاه خواستار رسیدگی مسئولان دانشگاه به مطالبات صنفی خود شدند.

صحنه‌ای از اجتماع اعتراضی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در شامگاه شنبه ۱۸ بهمن

شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، جمع کثیری از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها، محدودیت ساعات تردد و اعلام ساعت خاموشی در شب برای دانشجویان‌، نامطلوب بودن خدمات اینترنت، افزایش قیمت هزینه میهمانان در کوی و برخورد نامناسب مامورین حراست با دانشجویان، تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه تهران شدند.

این تجمع از حوالی ساعت ۸  شب‌شنبه با حضور حدود پنجاه نفر از دانشجویان در میدان اصلی کوی دانشگاه شروع شد و حاضران خواستار حضور مسئول خوابگاه و پاسخ‌گویی به دانشجویان شدند. با حضور دکتر حمزه‌لو، مدیرکل اداره خوابگاه‌های دانشگاه تهران، که با افزایش جمعیت دانشجویان همراه بود، اعتراض‌ها رنگ جدی‌تری به خود گرفت. عدم پاسخ گویی شفاف دکتر حمزه‌لو و قانع نشدن دانشجویان موجب شد دانشجویان خواستار حضور معاونت دانشجویی و پاسخ‌گویی او شوند.

بعد از مدتی دکتر به‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در میان معترضان حاضر شد و جمعیت دانشجویان که به حدود ۴۰۰ نفر رسیده بود، شروع به بیان اعتراضات خود کردند، اما دکتر به‌نژاد هم پاسخ قانع کننده‌ای به آنها نداد. دانشجویان به رفتار و لحن پاسخ‌گویی او اعتراض داشتند.

جو ملتهب شد و دانشجویان اعلام کردند که رئیس دانشگاه باید شخصاً به کوی بیاید و پاسخ‌گوی وضعیت اسفبار کوی دانشگاه تهران و هزینه‌های گزاف تحصیلی باشد. در این هنگام دانشجویان برای همراه کردن دیگر همکلاسی‌های خود شروع به راهپیمایی در کوی دانشگاه و فراخواندن دیگر دانشجویان به پیوستن به تجمع کردند. دانشجویان با شعار هایی همچون "آموزش رایگان حق مسلم ماست" ، "هزینه اضافی ملغی باید گردد" ، "مشکل ما صنفیه، بی قانونی کافیه" ،"دانشجوی باغیرت، حمایت حمایت"، " ریاست دانشگاه احضار باید گردد" توجه دیگر دانشجویان را جلب کردند.

پس از آن بر تعداد معترضان افزوده شد و در نهایت جمعیتی در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در میدان اصلی کوی دانشگاه تهران اجتماع کرده و اعلام کردند تا ریاست دانشگاه در میان جمعیت حاضر نشود در همان جا خواهند ماند و تجمع را ترک نخواهند کرد.

صحنه‌ای دیگر از اجتماع اعتراضی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران

این تجمع وسیع که شکل گرفت، اعلام شد که دکتر خضری، مدیر کل حوزه‌ ریاست و روابط عمومی و نماینده‌ تام الاختیار دکتر نیلی، ریاست دانشگاه در میان جمعیت حاضر خواهد شد. دانشجویان در همان میدان نشستند و شروع به مکتوب کردن مطالبات خود کردند تا در نهایت از نماینده رئیس دانشگاه برای پیگیری مطالبات خود ضمانت کتبی اخذ کنند.

با حضور دکتر خضری در میان جمعیت و پذیرفتن نقایص موجود و قول پیگیری مطالبات دانشجویان، بیانیه‌ای شامل محورهای مهم مطالبات دانشجویان از جمله استرداد هزینه‌های اضافی اخذ شده از دانشجویان (به ویژه دانشجویان سنواتی) به آنان، لغو قانون سکوت و منع تردد از ساعت ۱۱شب تا ۶ صبح، لغو قانون اجازه مأموران حراست برای ورود به اتاق های دانشجویان، جلوگیری از برخودهای نامناسب حراست و انتظامات کوی دانشگاه با دانشجویان، رفع مشکل اینترنت کوی دانشگاه، عدم برخورد "انضباطی" با دانشجویان حاضر در تجمع و غیره در میان جمعیت قرائت شد.

سپس این بیانیه به صورت مکتوب به دکتر خضری ارائه شد و او بیانیه را، با قول پیگیری مکتوب و تضمین این که یک هفته بعد گزارشی از عملکرد خود در پیگیری مطالبات در حضور دانشجویان ارائه کند، امضا کرد. در نهایت دانشجویان با اعلام مهلت یک هفته برای رسیدگی به مطالبات‌شان، ۲۵ بهمن را روز تجمع دوباره و شنیدن توضیحات مسئولان اعلام کرده و به گردهمایی اعتراضی پایان دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ميترا فتحيان پور

    من شخصا بعنوان يك ايرانى خارج ازكشور و بعنوان دلسوز ميهن و هم ميهنانم از اين حركت مدنى دانشجويان پشتيبانى كرده و همچنين از همه هم ميهنان چه كارگر چه اموزگار چه بازارى با وجدان خواهشمندم اينبار همه با هم متحدانه به پيش برويد وگرنه ديرى نخواهد گذشت كه همه سرمايه ملى خرج تروريست پرويهاى ميشود و جامعه ايرانى با فقر و فساد و فحشاى زير ١٣ سال نابود خواهد شد.

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 84

    […]  تجمع دانشجویان در کوی دانشگاه تهران در اعتراض به وجود ق… رادیو زمانه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، جمع کثیری از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها، محدودیت ساعات تردد و اعلام ساعت خاموشی در شب برای دانشجویان‌، نامطلوب بودن خدمات اینترنت، افزایش قیمت هزینه میهمانان در کوی و برخورد نامناسب مامورین حراست با دانشجویان، تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه تهران شدند. […]

  • faryad

    پنداری همه وعده های انتخاباتی  دود شد رفت اسمان!؟ زندانی به بزرگی ایران درست کرذه اند و برای ادامه حکومتشان به هیچ کس رحم نمیکنند....