ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش گرد و غبار در ايران مدارس سه استان را به تعطيلی کشاند

کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان‌های غربی ايران نوشته‌اند که ریزگرد و غبارها «در حال خفه‌شدن» هستند.

افزايش شديد گرد و غبار در استان‌های خوزستان، آذربايجان غربی و ايلام، شماری از مدارس اين استان‌ها را در غرب ايران به تعطيلی کشاند.

گزارش‌ها از افزايش ۶۷ برابری آلايندگی در ماهشهر و ۵۴ برابری در اهواز خبر می‌دهد

به گزارش واحد مرکزی خبر، استانداری خوزستان اعلام کرده که به علت پديده گرد و خاک، مدارس تمامی مقاطع تحصيلی و دانشگاه‌ها در شهرهای اهواز، کارون، باوی، حميديه، دشت‌آزادگان، هويزه، بندر ماهشهر، شوش، آبادان و خرمشهر روز دوشنبه تعطيل است.

گزارش‌ها از افزايش  ۶۷ برابری آلايندگی در ماهشهر و ۵۴ برابری در اهواز خبر می‌دهد. به گفته کورش بهادری، مديرکل هواشناسی خوزستان، تندباد شديد و گرد و خاک تا پايان هفته ادامه خواهد داشت.

همچنين روابط عمومی آموزش و پرورش آذربايجان غربی اعلام کرده که به علت وجود ريزگردها و غبارآلود بودن هوا، مدارس ابتدايی شهری و روستايی شهرستان‌های بوکان، مياندوآب، پيرانشهر و نواحی يک و دو اروميه و همچنين تمامی مقاطع تحصيلی شهرستان مهاباد امروز دوشنبه در نوبت صبح تعطيل است.

مدارس ابتدايی و پيش‌دبستانی در استان ايلام نيز به دلايل مشابه امروز دوشنبه تعطيل اعلام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی آذربايجان غربی نيز از بيماران قلبی و تنفسی، افراد بالای ۵۵ سال و کودکان خواسته تا از رفت و آمد غير ضروری در فضای بيرون از خانه خودداری کنند.

استنشاق هوای آلوده به ذرات گرد و غبار، به نفوذ ذرات ريز به کيسه‌های هوايی ريه‌ها می‌انجامد و اين، موجب اختلال در عملکرد اکسيژن‌رسانی ريه به بافت‌ها به‌ویژه قلب می‌شود.

نمايش نارضايتی خوزستانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

به نوشته روزنامه اعتماد، اعتراض خوزستانی‌ها به افزايش آلودگی‌ها «اين‌بار نه در خيابان و روی پل‌های شهر، که در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌آيد.»

کاربری در توئيتر می‌نويسد: «ما داريم تو اين خاک خفه می‌شيم» و ديگری می‌نويسد: «خوزستان زنده زنده داره دفن ميشه.»

رضا، کاربری در يکی از شبکه‌های اجتماعی از مشکلات تنفسی پدرش نوشته: «پدر سرفه می‌کند. زمين و‌ آسمان را خاکی می‌کنم اگر ذره‌ای پدرم درد بکشد.» و ديگری می‌نويسد: «زندگی اهوازی‌ها کمتر از مرگ تدريجی نيست.»

مسئولان محيط زيست ايران، کاهش باران، خشکی تالاب‌ها و عدم مالچ پاشی در عراق و عربستان را از دلايل افزايش ريزگردها عنوان کرده‌اند اما مديرکل بحران استانداری خوزستان تأکيد کرده که منشاء ريزگردها صرفاً داخلی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.