ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام پشتیبانی نیروهای ائتلاف از عملیات زمینی علیه داعش

ژنرال آمریکایی، جان آلن می‌گوید ائتلاف جهانی در هفته‌های آینده از یورش زمینی ارتش عراق علیه مواضع «دولت اسلامی» حمایت خواهد کرد.

جان آلن، ژنرال بازنشسته آمریکایی گفته است ائتلاف جهانی ضد داعش از عملیات زمینی ارتش عراق علیه «دولت اسلامی» در هفته‌های آینده پشتیبانی خواهد کرد.

جان آلن، هماهنگ‌کننده ائتلاف جهانی علیه دولت اسلامی - ۱۴ ژانويه ۲۰۱۵ در بغداد

جان آلن، هماهنگ‌کننده ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا علیه داعش، یکشنبه ۸ فوریه در عمان، به خبرگزاری رسمی اردن گفت: «در هفته‌های آینده، همین‌که نیروهای عراقی عملیات زمینی خود را برای بازپس‌گیری خاک عراق آغاز کردند، ائتلاف جهانی پشتیبانی خود را با قدرت آتش از این عملیات به پیش خواهد برد.»

آلن با رد اتهام تأخیر در آموزش نیروهای عراقی در خط مقدم جبهه و ارسال سلاح به این کشور افزود: «ایالات متحده همه‌کار خواهد کرد تا پشتیبانی از نیروهای عراقی هر چه سریع‌تر ممکن شود.»

« بازپس گیری یک‌پنجم قلمرو داعش»

واشنگتن از  سپتامبر ۲۰۱۴، ائتلاف جهانی ضد داعش را هدایت می‌کند. این ائتلاف که اکنون شامل ۶۰ کشور می‌شود، با حملات هوایی قصد دارد نیروهای دولت اسلامی را به عقب براند. دولت اسلامی بخش بزرگی از خاک سوریه و عراق را در تصرف خود دارد و در این مناطق قوانین خود را به‌اجرا می‌گذارد.

اردن که خلبان اسیر نیروی هوایی‌اش، معاذ الکساسبه به دست داعش سوزانده شده، بار دیگر وعده داد که حملات خود علیه دولت اسلامی را در چارچوب ائتلاف جهانی شدت خواهد بخشید. اردن اعلام کرد که ظرف سه روز ۵۶ هدف را نابود کرده است.

رئیس ستاد ارتش اردن گفت که حملات هوایی این کشور ۲۰ درصد توان نظامی دولت اسلامی را متلاشی کرده است.

به‌گفته او حملات هوایی اردن در ماه‌های اخیر حدود «۷ هزار تروریست» دولت اسلامی را کشته و بر درآمدهای نفتی این گروه که چندین منطقه نفتی و زیرساختی در عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارد تأثیر منفی گذاشته است.

چند روز پیش ناصر الجوده، وزیر خارجه اردن گفته بود که دامنه حملات این کشور گسترده‌تر خواهد شد. او تأکید کرده بود که دایره عملیات از سوریه فراتر رفته و مواضع داعش در عراق را نیز در بر خواهد گرفت.

امارات متحده عربی، یکی دیگر از کشورهای عضو ائتلاف جهانی نیز اعلام کرد که یک اسکادران جنگنده اف‌۱۶ برای حمایت از  حمله به مواضع دولت اسلامی در سوریه و عراق، در اختیار « کشور برادر اردن» قرار خواهد داد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، یکشنبه ۸فوریه در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که ائتلاف جهانی بیش از دو هزار حمله هوایی انجام داده که به بازپس‌گیری ۷۰۰ کیلومتر مربع، یعنی «یک‌پنجم قلمرو تحت کنترل دولت اسلامی» منجر شده است.

کری افزود این حملات، استفاده دولت اسلامی از ۲۰۰ میدان گازی و نفتی تحت کنترلش را مختل کرده و بر منابع مالی آن تأثیر گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.