ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را به تعویق انداخت

رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در مینسک با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند. اگر راه‌کاری برای بحران اوکراین یافت شود، اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه روسیه را گسترش نمی‌دهد

تلاش‌های فرانسه و آلمان برای حل مناقشه اوکراین و روسیه ادامه دارد. در همان حال اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی تازه علیه روسیه را به مدت یک هفته به تعویق انداخت. وضع تحریم‌های اقتصادی تازه به نتایج مذاکرات مینسک بستگی دارد.

جلسه وزرای امور خارجه ۲۸ کشور اتحادیه اروپا. حمایت مارگوت وال استروم، وزیر خارجه سوئد، از طرح صلح روسیه و اوکراین

دوشنبه( ۹ فوریه /۲۰ بهمن)  وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا تاریخ ۱۶ فوریه و پایان مذاکرات آتی مینسک، تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه وضع نکنند.

رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان قرار است روز چهارشنبه ۱۱ فوریه / ۲۲ بهمن در مینسک – بلاروس برای ادامه مذاکرات صلح اوکراین و روسیه دیدار کنند. اگر مذاکرات خوب پیش برود، ۲۸ کشو اتحادیه اروپا می‌توانند از گسترش تحریم‌ها علیه روسیه صرف نظر کنند.

پیش‌تر قرار بود که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به تصویب برساند و این تحریم‌ها به غیر از شرکت‌های روسی، روابط تجاری با ۱۹ نفر از اشخاص کلیدی در اقتصاد و سیاست روسیه و شرق اوکراین را شامل می‌شد.

مذاکرات صلح مینسک، ۲۰۱۵

رئیس‌جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در هفته‌ای که گذشت برای مجاب کردن روسیه و اوکراین به پذیرش پیمان آتش‌بس جدید، به کیف و مسکو سفر کردند. با به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، گفت‌وگوها قرار است در برلین و در نهایت در مینسک، بلاروس ادامه یابد.

پیش از این، مرکل و اولاند تأکید کرده بودند که مفاد قرارداد صلح بین روسیه و اوکراین بر اساس حفظ تمامیت ارضی اوکراین خواهد بود. روسیه نیز اکیداً درخواست کرده است که اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ملحق نشود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هشدار داده بود که برنامه «غرب» این است که در درگیری‌های شرق اوکراین، سربازان ناتو را مداخله دهند.

بعد از مداخله نظامی روسیه در اوکراین و انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴، دولت جدید اوکراین مساله پیوستن این کشور به ناتو را در اولویت‌های خود قرار داده است.

تعویق یک هفته‌ای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به این دلیل است که بسیاری از وزاری خارجه اتحادیه اروپا معتقدند که تلاش‌های اولاند و مرکل به نتیجه خواهد رسید. با این حال عده‌ای دیگر از این وزرای خارجه کشورهای اروپایی خوش‌بین نیستند.

«تا چند روز گذشته، وضعیت در اوکراین به طور کامل به بن بست رسیده بود» این را لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید. او معتقد است که باید از شروع دوباره مذاکرات استقبال کرد اما مراقب بود.

نگرانی از گسترش جنگ روسیه و اوکراین

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از گسترش درگیری‌های نظامی شرق اوکراین نگران‌اند.

مارگوت وال استروم، وزیر خارجه سوئد، از جمله وزرایی است که نگران گسترش جنگ است و راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد. او معتقد است که رأی امروز اتحادیه اروپا به تعویق تحریم‌های روسیه به معنای حمایت از طرح اولاند و مرکل است: «آنچه که ما امروز شاهد آن بودیم، پشتیبانی کامل از ابتکار عمل مرکل و اولاند است.»

آنگلا مرکل هم به موازات جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا به آمریکا رفته است تا باراک اوباما را با طرح جدید صلح در مینسک همراه کند.

آماده‌سازی واشنگتن برای نشست مینسک به دلیل گسترش حمایت برخی از سیاست‌مداران و رهبران نظامی آمریکا از فرستادن کمک‌های نظامی به اوکراین مهم است. مرکل و اولاند مخالف دخالت نظامی آمریکا و ناتو در درگیری‌های میان روسیه و اوکراین‌اند.

با این وجود، برخی دیگر از وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز مانند آمریکا، نسبت به روسیه بدبین هستند و می‌گویند که روسیه توافق‌های آتش‌بس منعقدشده در سپتامبر ۲۰۱۴ را شکسته است.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا از جمله وزرایی است که معتقد است مذاکرات مینسک باید با شرط عملی‌شدن مطالبات اوکراین پیش برود. او می‌گوید: «تا زمانی که ما شاهد اقدام‌های عملی روسیه – از جمله خروج از مرزهای اوکراین، بسته شدن مرز، توقف جریان انتقال اسلحه به داخل مرز اوکراین نباشیم، نمی‌توانیم و نباید به‌هیچ‌وجه فشارها را کم کنیم.»

این مقام بریتانیایی معتقد است که به روسیه نمی‌توان اطمینان کرد و کلمات روی کاغذ در صلح‌نامه‌ها ارزشی ندارند. باید دید که مسکو چگونه عملاً به تعهد خود نسبت به اوکراین عمل می‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.