ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار به وزیر ارشاد: مراقب باشید رانت پدرتان را از بین نبرید

واکنش‌ها به آلبوم «تو را‌ ای کهن بوم دوستت دارم» همچنان ادامه دارد. یکی از اعضای مجلس خبرگان به علی جنتی هشدار داده. وزیر ارشاد هم می‌گوید رسانه‌ها سیاه‌نمایی کرده‌اند.

واکنش‌ها به آلبوم «تو را‌ ای کهن بوم دوستت دارم» همچنان ادامه دارد. آیت‌الله محمد یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان به وزیر ارشاد هشدار داد که اگر با «رانت» پدرش بر مسند وزارت تکیه داده، مراقب باشد که رانت او را از بین نبرد. علی جنتی می‌گوید رسانه‌ها مقصرند.

نوشین طافی، خواننده خبرساز

این روز‌ها به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ نشست‌ها و همایش‌های گوناگونی در تهران برگزار می‌شود. شامگاه دوشنبه، ۲۰ بهمن ماه در یکی از این برنامه‌ها گروهی از مقامات فرهنگی با شخصیت‌های مذهبی ادیان توحیدی نشستی برگزار کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم یکی از شرکت‌کنندگان این برنامه بود. پس از این نشست، علی جنتی برخی رسانه‌های وابسته به اصول‌گرایان را به دروغ‌گویی و سیاه‌نمایی درباره تک‌خوانی زنان متهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه «نشست با شخصیت‌های مذهبی ادیان توحیدی» گفت: «تخریب کار خوبی نیست و رسانه‌ها نباید تخریب کنند و نباید خلاف واقع بگویند. این کارهایی که این روز‌ها برخی رسانه‌ها می‌کنند و به آقایان مراجع خلاف می‌گویند که مثلاً تک‌خوانی زنان شده است یا چه و چه که اصلاً واقعیت ندارد، این‌ها اصلاً قابل قبول نیست.»

علی جنتی به آلبوم «تو را‌ ای کهن بوم دوست دارم» با هم‌خوانی محسن کرامتی و نوشین طافی اشاره می‌کند که در روزهای گذشته واکنش برخی از مراجع تقلید را در پی داشت.

حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی، دو نفر از مراجع تقلید شیعه مقیم قم، به انتشار این آلبوم اعتراض کرده‌ و خواهان تغییر رویکرد وزارت‌ ارشاد شده‌ بودند.

نوری همدانی درباره این آلبوم گفته بود: «از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زن اجازه داده شده که به آوازه‌خوانی در بین مردم بپردازد. حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گیریم.»

از سوی دیگر آیت‌الله محمد یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان هم به جمع روحانیون معترض به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته است.

او در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب، علی جنتی را مستقیماً و با صراحت مورد خطاب و عتاب قرار داده و از او خواسته که اگر با «رانت» پدرش بر مسند وزارت تکیه داده، مراقب باشد که رانت او تمام نشود.

محمد یزدی خطاب به وزیر ارشاد گفته است: «موسیقی در اسلام حرام است. تک‌خوانی زن بدون تردید حرام است. همه مراجع هم مخالف هستند، حتی همخوانی‌هایی که در بینش تک‌خوانی زن باشد هم حرام است. ترویج موسیقی اصولاً حرام است. آقای وزیر! مراقب باشید رانت پدرتان را از بین نبرید. اگر از رانت پدرتان به وزارت رسیده‌اید مراقب باشید به وظیفه خودتان عمل کنید و اگر به وظیفه‌تان عمل نکردید منتظر حمایت نباشید، بلکه منتظر مخالفت باشید.»

پیش از این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به ابراز نگرانی‌های مراجع تقلید در مورد خوانندگی زنان اعلام کرده بود که «هیچ‌گونه منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که هم‌خوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Aram

    رانت پدر؟؟؟ این پدر مایه شرم است....

  • hamid rafi

    دستگاه استبداد دینی (ولایت مطلقه آخوند) امروز به جان هنر خصوصا موسیقی‌ افتاده!! چون از محیط زیست! اقتصاد، سیاست هیچ باقی‌ نگذاشته!! مانده است قلمرو هنر!! اگر جلوی این ظالمان را سریع نگیریم این ظالمان وطنمان را نابود خواهند ساخت! شاد باشید. حمید