ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار سيستان و بلوچستان: عوامل ناامنی‌های هشت سال گذشته بازداشت شدند

استاندار سيستان و بلوچستان می‌گويد بازداشت‌شدگان به «چندين انفجار تروريستی در زاهدان، چابهار، ترورهای مختلف در سطح استان و بمب‌گذاری از سال ۸۶ تاکنون» اعتراف کرده‌اند.

علی اوسط هاشمی، استاندار سيستان و بلوچستان خبر داده که «عوامل ناامنی‌های» هشت سال گذشته استان با تلاش نيروهای امنيتی، نيروی انتظامی و ساير دستگاه‌های عضو شورای تأمين بازداشت شده‌اند.

علی اوسط هاشمی، استاندار غیربومی سيستان و بلوچستان

هاشمی شامگاه سه‌شنبه ۲۱ بهمن به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفته که بازداشت‌شدگان شامل «چند گروه تروريستی، شرور و سارقان مسلح» هستند که «از شمال تا جنوب استان ناامنی ايجاد می‌کردند.»

در سال‌های اخير مناطق جنوب شرقی ايران و به‌ويژه استان سيستان و بلوچستان که با پاکستان هم‌مرز است، شاهد رويدادهای خشونت‌باری بوده و مسئوليت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عمليات نظامی را گروه‌هايی چون جندالله و جيش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

به گفته اين مقام دولتی، بازداشت‌شدگان در «تحقيقات نرم‌افزاری» به «چندين انفجار تروريستی در زاهدان، چابهار، ترورهای مختلف در سطح استان، بمب‌گذاری، تله‌های انفجاری بين جاده‌ای و ساير ناامنی‌ها از سال ۸۶ تاکنون اعتراف کرده‌اند.»

هاشمی می‌گويد اين افراد از جمله به «انفجار تاسوعای چابهار، ترورهای معلمان و کارمندان در شهرستان‌های سرباز، نيکشهر، ايرانشهر و زاهدان اعتراف کردند.»

استاندار سيستان و بلوچستان به تعداد افراد بازداشت شده اشاره‌ای نکرده با اين حال حسين رحيمی فرمانده انتظامی اين استان پيشتر خبر داده بود که «يک گروه ۱۸ نفره از تروريست‌ها در شهرستانهای زاهدان و سرباز» بازداشت شده‌اند.

هفته گذشته نيز باقر حسينی، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران خبر داده بود که هشت تن به اتهام «ترور معلمان» در استان سيستان و بلوچستان بازداشت شده‌اند. حسينی گفت افراد بازداشت شده عضو گروه جيش‌العدل هستند.

افزون بر ترور معلمان، در چند ماه گذشته چندين عمليات در سيستان و بلوچستان رخ داده که منجر به کشته‌شدن مأموران نيروی انتظامی و سپاه پاسداران ايران شده است. گروه جيش‌العدل که می‌گويد برای حقوق اقليت بلوچ مبارزه می‌کند، به‌طور عمده مسئوليت اين حمله‌ها را بر عهده گرفته است.

دی‌ماه سال جاری نيز ۱۲ نفر در سيستان و بلوچستان به اتهامات مشابهی بازداشت شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    عوامل نابودی سیستان و بلوچستان طی ۳۶ سال گذشته کی دستگیر میشوند؟