ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور یک حزب اسلامی در انتخابات منطقه‌ای فرانسه

اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه می‌خواهد در انتخابات منطقه‌ای این کشور شرکت کند. این گروه می‌خواهد ممنوعیت روسری در مدارس را بردارد و صدای مسلمانان را به گوش مردم برساند.

اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه (UDMF) می‌خواهد در انتخابات منطقه‌ای این کشور شرکت کند. این گروه می‌خواهد ممنوعیت روسری در مدارس را بردارد و صدای مسلمانان را به گوش مردم برساند.

تعداد مسلمانان در فرانسه ۳/۵ تا ۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حزبی با گرایش اسلامی به نام «اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه» (UDMF)  چند کاندیدای خود را به‌ویژه در شهر بوبینی، واقع در ناحیه ایل دو فرانس، برای شرکت در انتخابات ایالتی فرانسه معرفی کرده است.

خالد مجید، کاندیدای ۳۶ ساله اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه در انتخابات ایالتی بوبینی در سایت اینترنتی این حزب نوشته است: «امروز، در شرایط فجیعی که همه خبر داریم، در حالی‌که مدت طولانی غرق در سکوت بودیم بیش از هر چیز نیاز داریم صدای خود را به گوش مردم برسانیم.»

شهرزاد بن‌حداد، ۳۴ ساله، منشی «اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه» در شهر بوبینی نیز کاندیدای دیگر این حزب در این شهر است.

خالد مجید که کارمند راه‌آهن است می‌گوید اسلام و تروریسم را نمی‌توان با هم ترکیب کرد و علیه «انگ‌زنی» باید مبارزه کرد. او با سیستم مالی اسلامی در فرانسه موافق است.

محمد لترش در مصاحبه با تلویزیون ایران

«اتحادیه مسلمانان دمکرات فرانسه» در ماه نوامبر ۲۰۱۲ تشکیل شده و ۹۰۰ عضو و ۸ هزار نفر طرفدار دارد. روزنامه «لو پاریزین» نوشته است به جز شهر بوبینی، این حزب قصد دارد در کل فرانسه هفت کاندیدای دیگر معرفی کند، از جمله در مارسی، لیون و نیس.

قبل از این حزب یک حزب اسلامی دیگر به نام حزب مسلمانان فرانسه در سال ۱۹۹۷ در استراسبورگ تأسیس شد. محمد لترش، رهبر این حزب در انتخابات مجلس در سال ۲۰۰۷ تنها توانست ۰/۹۲ درصد آرا را به‌دست آورد.

تعداد مسلمانان در فرانسه ۳/۵ تا ۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

میشل اوئلبک (هولبک)، نویسنده فرانسوی در رمان ۳۰۰ صفحه‌ای خود به نام «تسلیم» که از رمان‌های پرخواننده فرانسه شده، وضع سیاسی این کشور را در سال ۲۰۲۲ توصیف می‌کند که در آن یک مسلمان عرب‌تبار از حزب ابداعی «اخوان‌المسلمین» به کاخ ریاست جمهوری راه پیدا می‌کند.

این رمان پیش از اقدام تروریستی علیه نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس منتشر شد که طی آن ۱۷ نفر کشته شدند. میشل اوئلبک پس از ترورهای اخیر از این واهمه داشت که رمان او ضداسلامی تلقی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    جمهوری اسلامی فرانسه !