ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۳۰ هزار پناهنده در آلمان زندگی می‌کنند

آلمان اصلی‌ترین مقصد مهاجران و پناهجویان جهان به شمار می‌رود. تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ هزار نفر در فرار از ناامنی سیاسی و یا در جست‌وجوی زندگی بهتر به آلمان آمده‌اند.

آلمان اصلی‌ترین مقصد مهاجران و پناهجویان جهان به شمار می‌رود. تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ هزار نفر در فرار از ناامنی سیاسی و یا در جست‌وجوی زندگی بهتر به آلمان آمده‌اند.

اداره فدرال آمار آلمان اعلام کرد که تعداد پناهجویان و مهاجران در این کشور به ۶۳۰ هزار نفر رسیده است. از این میزان، ۳۳۸ هزار نفر به دلایل سیاسی یا دلایل فرهنگی و اجتماعی دیگر، پذیرش شده‌اند.

آمار کل مهاجران خارجی در آلمان در فوریه ۲۰۱۴ رشدی ۱۳۰ هزار نفری به نسبت سال گذشته در همین ماه را نشان می‌دهد. شمار پناهندگان سیاسی پذیرش شده نیز به نسبت سال قبل از آن ۴۴ هزار نفر بیشتر است.

در سال ۲۰۱۴، مجموعا ۲۹۱ هزار نفر از دولت آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند. این مقدار ۸۶ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۳ است.

میزان پناهجویانی هم که طبق قوانین آلمان دیپورت نمی‌شوند اما به صورت موقت اجازه اقامت می‌گیرند، افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۳، شمار این افراد بالغ بر ۹۴ هزار و پانصد نفر بود که در سال ۲۰۱۴ به ۱۱۳ هزار نفر رسید.

این دسته از پناهجویان، کسانی هستند که از مدت‌ها قبل در آلمان به سر می‌برند اما شرایط دریافت اقامت دایم را ندارند. دولت آلمان آنها را به دلایل انساندوستانه و برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، از این کشور اخراج نمی‌کند. اکثر کسانی که تحت قانون موسوم به «Duldung» در آلمان مانده‌اند، از یوگسلاوی سابق، عراق و یا روسیه می‌آیند. شرایط این پناهجویان مناسب نیست و آنها از جمله امکان کار ندارند.

حزب چپ آلمان، از بوروکراسی موجود در ادارات مربوطه، بودجه نازل و روند کند رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی انتقاد می‌کند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، در مارس سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که آلمان نخستین، و آمریکا دومین مقصد عموم متقاضیان پناهندگی در جهان به شمار می‌روند.

شهروندان سوریه و عراق در صدر فهرست متقاضیان پناهندگی ‌آلمان قرار دارند. آلمان برای پذیرش جنگزدگان سوری، سهمیه‌ای ۲۰ هزار نفری را تقبل کرده که تاکنون ۸ هزار نفرشان پذیرش شده‌اند.

آلمان در  حالی مقصد محبوب پناهجویان است که در میان کشورهای اروپایی به نسبت جمعیت خود، مقام هشتم را در پذیرش پناهنده دارد. سوئد به نسبت جمعیت‌‌اش، اولین کشور است و پس از ‌آن هلند قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.