ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد اردوغان از دولت آمریکا در ماجرای قتل سه جوان مسلمان

ماجرای کشته شدن سه جوان مسلمان در آمریکا اکنون به عاملی برای شکاف بیشتر میان ترکیه و آمریکا تبدیل شده است. اردوغان می‌گوید سکوت مقامات آمریکایی بسیار معنادار است.

ماجرای کشته شدن سه جوان مسلمان در آمریکا اکنون به یک ماجرای سیاسی و بین المللی تبدیل شده است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه می‌گوید سکوت رییس جمهور، معاون و وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مورد این واقعه بسیار معنادار است و آن‌ها می‌بایست موضع خود را در مورد این واقعه اعلام می‌کردند.

اردوغان انتقاد شدید خود از دولت باراک اوباما را در جریان دیدارش از مکزیک و در یک کنفرانس خبری در کنار رییس جمهور آن کشور بیان کرد.

اردوغان خطاب به اوباما، جو بایدن، معاون او و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «اگر شما در جریان چنین واقعه‌ای ساکت بمانید و چیزی نگویید، آن‌‌گاه جهان نیز در قبال شما سکوت اختیار خواهد کرد.»

انتقاد اردوغان از دولت آمریکا، نشانه دیگری از شکاف‌های جدید میان سیاست‌های دولت ترکیه و ایالات متحده است.

کاخ سفید پیش‌تر و در روز چهارشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرده بود پیش از هرگونه موضع‌گیری نسبت به این حادثه به انتظار تحقیقات پلیس در مورد علت و انگیزه این کشتار باقی می‌ماند.

جنازه سه جوان مسلمان که به ضرب گلوله کشته شده بودند، روز سه شنبه ۱۰ فوریه در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی در آپارتمان مسکونی آنها پیدا شد. مردی به نام کریگ استفن هیکس، ۴۶ ساله خود را تسلیم پلیس کرد و مسئولیت قتل‌ها را پذیرفت.

پلیس می‌گوید که کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در ایالات کارولینای شمالی به خاطر دعوا بر سر پارکینگ بوده است؛ این خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته که معتقدند قاتل به دلیل تنفر از مسلمانان دست به این جنایت زده است.

هزاران نفر یاد قربانیان را در شهر چپل هیل گرامی داشتند

در مراسم تشییع جنازه این سه جوان مسلمان که روز پنجشنبه برگزار شد، هزاران نفر در شهر چپل هیل شرکت کردند. پدر دو خواهر از قربانیان این حادثه اعلام کرد آن‌ها قربانی «تنفر مذهبی» در آمریکا شده‌اند.

گزارش‌ها از شهر چپل هیل تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه را بیش از پنج هزار نفر برآورد کرده‌اند.

قربانیان این حادثه ضیاء شادی برکات، ۲۳ ساله دانشجوی سال دوم دندانپزشکی، همسر ۲۱ ساله‌اش، یصور محمد ابوصالحه و خواهرش رازان محمد ابوصالحه، ۱۹ ساله بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    قتل سه مسلمان را بدون قید و شرط محکوم می کنیم و به تبصره دعوا بر سر حق پارکینگ هم استناد نخواهیم کرد و از اکثریت امریکایی ها هم نخواهیم خواست به دلیل اینکه مقنعه پوشیدن این سه تن موجب جریحه دار شدن روح شان می شود بکوشند قانونی تصویب کنند که پوشیدن مقعنه را ممنوع کند . برای درک بهتر تبصره ها به نظرات جناب اقایان اکبر گنجی و دباغ در باره ترور شارلی ابدومراجعه کنید .

  • مومن

    باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با تقبیح قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر چپل هیل این اقدام را یک "کشتار بی‌رحمانه و ظالمانه" توصیف کرد. آقای اوباما در بیانیه‌ای گفت که هیچ کس در آمریکا نباید به خاطر "ظاهر" یا "شیوه عبادتش" هدف قرار بگیرد. آقا رجب طیب اردوغان فکر میکند که رئیس جمهور آمریکا هیچ کار دیگری ندارد جز آنکه به محض اینکه یک مسلمان در گوشه ای از جهان خونی از دماغش آمد ، بلا فاصله اطلاعیه دهد و این عمل را محکوم کند.

  • بهنام

    یکی نیست به این مفسد اقتصادی و حزب اسلامگرایش بگوید : شما اول برادری خودت را ثابت کن و بعد بیا برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کن . فرافکنی مسائل و مشکلات داخلی و دور کردن اذهان عمومی از وقایع حال و گذشته به خصوص مفاسد اقتصادی ، توسط تیم مشاوران این مفسد اقتصادی طراحی و به اجرا گذاشته میشود و اینها فکر میکنند با به کار گیری تاکتیکهای ملایان احمق در ایران میتوانند بر واقعیات سرپوش گذارند ، ولی ذهی خیال باطل . امروز در خبرها آمده بود که آموزگاران و مسئولین آموزشی در ترکیه نسبت به حجیم تر شدن کتابهای دینی در ترکیه دست به تظاهرات زده اند . اسلام به حربه ای برای شستشوی مغزی و دکانی برای سرکیسه کردن عوام تبدیل گشته است و هر آن کس که بیشتر داعیه مومنی و مسلمانی دارد ، بیشتر در کثافات فساد و عوام فریبی غوطه ور است . ولی امر دزدان جهان ( خامنه ای ) در ایران و بشار اسد جنایتکار در سوریه و حسنک نصر خائن در لبنان و بغدادی روانی در عراق و اردوغان مفسد و کاسه داغتر از آش در ترکیه از همین قوماش میباشند .

  • Behrouz

    جالب اینکه مسلمانان از چپ و راست و شب و روز میکشند و صحبتی از مسلمانی آنان نمیشود ولی ۳ مسلمان در یک نزاع بر سر پارکینگ کشته میشوند و وامسلمانا جهان را گرفته است. فرد متهم یک ***است ـ مانند همه چپیها ـ و با اسلام هم هیچ مخالفتی نداشت و بر سر پارکینگ با همه در جدال بود. مرد کشته شده یک مسلمان افراطی ***

  • nasim

    غرش خلیفه مسلمین !

  • مومن

    این دیکتاتور فرصت طلب هم کاسه داغ تر از آش شده و تعصب مسلمانیش گل کرده. سیاست مداری فاسد از نوع احمدی نژاد که نان را فقط به نرخ روز میخورد و عوام فریبی جزو بهترین گزینه های او میباشد.