ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا بار دیگر شرکت ملی نفتکش ایران را تحریم کرد

شرکت ملی نفتکش ایران در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران نیز قرار دارد. این شرکت نمی‌تواند با شرکت‌های بیمه قرارداد ببندد و نفتکش‌هایش را بیمه کند.

پنج‌شنبه ۱۲ فوریه، اتحادیه اروپا توافق کرد که شرکت ملی نفتکش ایران را که بزرگ‌ترین شرکت حمل ونقل نفت این کشور است، به فهرست شرکت‌های تحریم شده بازگرداند.

لنگرگاه «تی» در جزیره خارک

دادگاه عالی اتحادیه اروپا، ژوئیه گذشته این شرکت را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده بود اما اکنون اتحادیه اروپا آن را بار دیگر مورد تحریم‌‌ قرار داده است. این تصمیم روز شنبه ۱۴ فوریه در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

شرکت ملی نفتکش ایران سال گذشته با این استدلال که این شرکت خصوصی و متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است، به قرار گرفتن نام خود در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اعتراض کرده بود. این شرکت همچنین هرگونه ارتباط با دولت ایران یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تکذیب کرده بود.

در نامه اتحادیه اروپا به وکلای شرکت ملی نفتکش ایران که خبرگزاری رویترز هم نسخه‌ای از آن را دیده و تأیید کرده است، اتحادیه اروپا با استدلال‌های مطرح شده از سوی شرکت ملی نفتکش ایران مخالفت کرده است.

در این نامه آمده: «شما تأیید کرده‌اید که سهامداران شرکت ملی نفتکش ایران نهادهایی هستند که حقوق بازنشستگی و دیگر خدمات اجتماعی را تأمین می‌کنند. تأمین اجتماعی از مسئولیت‌های دولت ایران است. بنابراین اتحادیه اروپا تصمیم گرفته نام شرکت ملی نفتکش ایران را بار دیگر در فهرست افراد و شرکت‌هایی قرار دهد که با اقدامات محدودکننده یا تحریم روبه‌رو هستند.»

تحریم‌ شرکت ملی نفتکش ایران هرگونه تجارت بین اتحادیه اروپا، ‌شرکت‌ها و شهروندان آن‌ها را با این شرکت ممنوع می‌کند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها تلاش شرکت ملی نفتکش ایران برای جلوگیری از اعمال مجدد تحریم‌ها از راه حقوقی در دادگاهی در لندن پایتخت بریتانیا با شکست روبه‌رو شد.

نیکولاس گرین، قاضی دادگاه عالی بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت‌های اتحادیه اروپا قرار است نام شرکت ملی نفتکش ایران را بار دیگر در فهرست تحریم قرار دهند

مقامات شرکت نفتکش ایران هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

شرکت ملی نفتکش ایران در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران نیز قرار دارد. این شرکت نمی‌تواند با شرکت‌های بیمه قرارداد ببندد و نفتکش‌هایش را بیمه کند.

اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته تحریم علیه غلام گلپرور بازرگان ایرانی را تمدید کند. اتحادیه اروپا می‌گوید این بازرگان با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در ارتباط است.

دسامبر سال ۲۰۱۳ دادگاه عمومی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه غلام گلپرور و چند بازرگانی ایرانی دیگر را لغو کرده بود و تحریم آن‌ها را از لحاظ حقوقی مشکل‌دار خوانده بود.

ایران اکنون در حال مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۵+۱ است و امیدوار است به یک توافق نهایی با این کشور‌ها دست یابد. توافق نهایی می‌تواند به لغو تحریم‌ها علیه این کشور منجر شود.

تحریم‌ها علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور از سال ۲۰۱۲ آغاز شد. این تحریم‌ها به اقتصاد ایران لطمات جدی زده است. این تحریم‌ها باعث شده صادرات نفت ایران به نصف کاهش یابد و به یک میلیون بشکه در روز برسد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.