ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری به مسجد شیعیان در پاکستان ۱۹ کشته بر جای گذاشت

مقام‌های رسمی گفته‌اند که سه نفر از چهار مهاجم جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده‌اند. طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

انفجار بمب در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان دست‌کم ۱۹ کشته و بیش از ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است. کشته‌شدگان افرادی بوده‌اند که برای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند. طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

شبکه خبری الجزیره آمار کشته‌شدگان و مصدومان این حادثه را به نقل از منابع بیمارستانی در پیشاور در شمال پاکستان اعلام کرده است.

گفته می‌شود که دست‌کم چهار بمب‌گذار انتحاری که لباس نیروهای امنیتی را به تن کرده بودند در این حمله دست داشته‌اند. آنان امام جماعت مسجد را هدف قرار داده‌اند.

به گفته مقامات رسمی سه نفر از این چهار نفر موفق شده‌اند جلیقه انفجاری خود را منفجر کنند اما نفر چهارم نتوانسته است این کار را انجام بدهد. مواد منفجره همراه او توسط واحد خنثی سازی بمب در پیشاور خنثی شده است.

افسر ارشد پلیس، رعنا عمر حیات، گفته است که چند مرد مسلح نیز قبل از انفجارها، نارنجک‌هایی را به سوی این مسجد پرتاب کرده‌اند.

شفقت مالک، رییس واحد خنثی‌سازی بمب نیز از کشف چندین نارنجک منفجر نشده در محل حادثه خبر داده است.

کمال حیدر، خبرنگار الجزیره از اسلام‌آباد گزارش داده است که نیروهای پلیس و ارتش راه‌های منتهی به محل وقوع این حادثه را بسته‌اند و در حال حاضر مشغول پاک‌سازی منطقه هستند.

به گفته گزارشگر الجزیره، بافت منطقه وقوع این حادثه به گونه‌ای است که این امکان را به مهاجمان می‌دهد تا به آسانی فرار کنند.

نیروهای امنیتی در حال حاضر برای پیدا کردن یکی از مهاجمان، مشغول جست‌و‌جوی خیابان‌های اطراف محل انفجار هستند.

این کشتار و حمله انتحاری در حالی صورت گرفته که مسجد محل برگزاری نماز جمعه، تحت تدابیر شدید امنیتی بوده و مهاجمان، از یکی از ساختمان‌های در حال ساخت در کنار مسجد برای ورود به آن استفاده کرده‌اند. به گفته یکی دیگر از مقامات پلیس پاکستان، آن‌ها برای انجام این کار، سیم‌خاردارهای میان دو ساختمان را بریده‌اند.

این افسر پلیس پاکستان درباره این‌که آیا خطر خاصی این مسجد را تهدید می‌کرده، گفته است: «ما در حال مبارزه با طالبان هستیم و کشور در وضعیت جنگی قرار دارد.»

این سومین حمله به یک مسجد شیعه، پس از حمله به یک مدرسه در پیشاور در شانزدهم دسامبر ۲۰۱۴ است که منجر به کشته شدن ۱۵۰ نفر از جمله ۱۳۲ دانش‌آموز شد.

دو هفته پیش، حمله‌ به نماز جمعه و انفجار بمب در مسجد شیعیان در شهر شکارپور واقع در استان سند در جنوب پاکستان، دست‌کم ۶۰ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

در سال‌های اخیر حملات تروریستی به اقلیت شیعه در پاکستان شدت یافته است. پاکستان ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شیعیان ۲۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.