ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو مدافع حقوق زنان در عربستان از زندان آزاد شدند

لجین الهذلول و میسا العمودی از حق رانندگی زنان در عربستان دفاع کرده بودند. آن‌ها دو ماه را در زندان به‌سر بردند.

لجین الهذلول و میسا العمودی، دو زن سعودی مدافع حقوق زنان، پس از گذراندن دو ماه در زندان آزاد شدند. این‌که آن‌ها مجرم شناخته شده‌اند یا با تعیین شرایطی آزاد شده‌اند، هنوز معلوم نیست.

میسا العمودی (راست) و لجین الهذلول

این خبر را یک فعال دیگر حقوق زنان روز جمعه ۱۳ فوریه / ۲۴ بهمن‌ماه در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داد.

لجین الهذلول تلاش کرده بود که با رانندگی اتومبیل خود از امارات متحده عربی وارد خاک عربستان شود. میسا العمودی روزنامه‌نگار سعودی ساکن امارات نیز برای حمایت از هموطن خود با اتومبیل به مرز رفته بود.

عربستان سعودی تنها کشوری در جهان است که رانندگی زنان در آن ممنوع اعلام شده است.

محبوب در شبکه‌های اجتماعی

به گفته فعالان، دادگاهی در منطقه شرقی عربستان در ماه دسامبر تصمیم گرفت که لجین الهذلول و میسا العمودی را به دادگاه ویژه جرایم تروریستی بفرستد.

در آن زمان این منابع قادر نبودند اتهامات علیه این دو زن را مشخص کنند اما گفته بودند که ظاهراً فعالیت آن‌ها بر روی شبکه‌های اجتماعی اتهام اصلی آن‌هاست نه اقدام به رانندگی.

عربستان سعودی تنها کشوری در جهان است که رانندگی زنان در آن ممنوع اعلام شده است

۲۳۲ هزار نفر در شبکه اجتماعی توئیتر مطالب لجین الهذلول را دنبال می‌کردند. او قبل از آن‌که دستگیر شود، گاهی با طنز و شوخی ۲۴ ساعتی را که برای عبور از مرز و وارد شدن به خاک عربستان گذرانده بود، تشریح می‌کرد و تصاویر خود را به‌هنگام رانندگی نیز منتشر کرده بود.

از توئیتر میسا العمودی نیز ۱۳۶ هزار نفر بازدید می‌کردند. او نیز بر روی سایت یوتیوب فیلم‌هایی از رانندگی خود را منتشر کرده و ممنوعیت رانندگی در عربستان را مورد انتقاد قرار داده بود.

آزادی این دو فعال اجتماعی با استقبال مردم در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 83

    […]  دو مدافع حقوق زنان در عربستان از زندان آزاد شدند رادیو زمانه ۱۳ فبرری ۲۰۱۵ لجین الهذلول و میسا العمودی، دو زن سعودی مدافع حقوق زنان، پس از گذراندن دو ماه در زندان آزاد شدند. این ‌که آن‌ها مجرم شناخته شده‌اند یا با تعیین شرایطی آزاد شده‌اند، هنوز معلوم نیست. این خبر را یک فعال دیگر حقوق زنان روز جمعه ۱۳ فبرری / ۲۴ بهمن‌ ماه در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داد. لجین الهذلول تلاش کرده بود که با رانندگی اتومبیل خود از امارات متحده عربی وارد خاک عربستان شود. میسا العمودی روزنامه‌نگار سعودی ساکن امارات نیز برای حمایت از هموطن خود با اتومبیل به مرز رفته بود.عربستان سعودی تنها کشوری در جهان است که رانندگی زنان در آن ممنوع اعلام شده است. […]