ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران می‌گوید یک «تیم تروریستی» را در سیستان و بلوچستان منهدم کرده است

وزیر اطلاعات ایران می‌گوید از تیمی که قصد «اقدامات خرابکارانه» در جنوب شرق ایران داشته بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره و سلاح شامل جلیقه‌های انفجاری کشف شده است.

وزیر اطلاعات ایران می‌گوید از تیمی که قصد اقدامات خرابکارانه در جنوب شرق ایران داشته بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره و سلاح کشف شده است. به گفته محمود علوی این سلاح‌ها و مهمات شامل مقادیر زیادی اسلحه سرد و گرم، فشنگ‌های جنگی، بمب‌های دست‌ساز و جلیقه‌های انفجاری بوده که برای انفجار در مجامع و میان جمعیت قرار بود به کار رود.

وزیر اطلاعات ایران می‌گوید در روزهای ۱۶ و ۲۲ بهمن بخشی از گروهی که «قصد خرابکاری در ایران داشته» کشف و منهدم شده است

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی روز شنبه ۲۵ بهمن ماه اعلام کرد در عملیات کشف و انهدام این گروه قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی کشور با یکدیگر اقدام مشترک انجام داده‌اند.

به گفته علوی، در روزهای ۱۶ و ۲۲ بهمن و «با همکاری مردم منطقه»، بخشی از این گروه شناسایی و منهدم شده است. ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، از قول وزیر اطلاعات گزارش داده است که افراد دستگیر شده به انجام عملیات تروریستی و کشتن چند نفر از معلمان اعتراف کردند. وزارت اطلاعات گفته است دستگیرشدگان به اقداماتی علیه نیروهای نظامی و انتظامی نیز اعتراف کرده‌ و بمب‌گذاری کنار جاده‌ای را نیز در کارنامه خود دارند.

با این‌حال هیچ اشاره‌ای به تعداد افراد دستگیر شده، ملیت آن‌ها و سن و جنسیت‌شان نشده است. همچنین اعلام نشده نام گروه آنان چه بوده و یا به کدام گروه سیاسی وابستگی داشته‌اند.

وزیر اطلاعات ایران گرچه به طور مستقیم به مذهب و قومیت این افراد اشاره نکرده اما گفته است: «برای این جنایتکاران، شیعه و سنی فرقی نمی‌کند و همان‌طور که همتایانشان در داعش، علمای اهل سنت و شیعه را هدف قرار می‌دهند، در سیستان و بلوچستان هم این جنایتکاران تروریست هدفشان تنها شیعیان نبودند و عزیزان اهل سنت را به شهادت رساندند.»

تأکید وزیر اطلاعات ایران بر این که هدف اقدامات این گروه تنها شیعیان نبوده بلکه «اهل سنت را نیز به دلیل همراه نبودن با آنان» هدف قرار می‌دادند، می‌تواند به معنی تأیید ضمنی تمایلات مذهبی افراطی از نوع وهابی یا سلفی در میان دستگیرشدگان باشد.

پیش‌تر خبرگزاری فارس گزارش داده بود که روز ۱۶ بهمن‌ ماه درگیری‌هایی در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان، در جنوب شرق ایران رخ داده است. فارس از آن گروه به عنوان یک «باند اطلاعاتی« و «اشرار» نام برده و گفته بود بر اثر درگیری‌ها سه نفر از اعضای آن‌ها دستگیر شده‌اند.

وزیر اطلاعات ایران همچنین گفته است مردم می‌دانند آن‌هایی که مرتکب این جنایات می‌شوند توسط «بیگانگان آن سوی مرزها» حمایت می‌شوند و انتظار ما از کشورهای همسایه این است که برای مقابله با این جنایتکاران همکاری کنند.

در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران که در آن استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و هم‌مرز با پاکستان است، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

در آذرماه سال جاری ایران با دولت پاکستان توافقنامه‌ای امضا کرده که برپایه آن ورود نظامی ایران به خاک پاکستان مجاز شمرده شده است. ایران می‌گوید بسیاری از گروه‌های مسلح که علیه ایران اقدامات مسلحانه و «تروریستی» انجام می‌دهند، به سادگی به داخل خاک پاکستان فرار می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    شماها خود حامی تروریسته هستید.