ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشته و سه مجروح در حمله مسلحانه به نشست آزادی بیان در دانمارک

دو فرد مسلح از میان خیابان شرکت‌کنندگان در نشست آزادی بیان، هنر و کفرگویی را به گلوله بستند. لارس ویلکس، کارتونیست تکفیرشده سوئدی جزو شرکت‌کنندگان بود.

در کپنهاگ، پایتخت دانمارک در کافه‌ای به نام «آزادی بیان» برنامه‌ای برگزار شد درباره آزادی بیان، هنر و کفرگویی. پلیس دانمارک به رسانه‌ها خبر داده است که هنگام برگزاری این برنامه دو فرد مسلح به شرکت‌کنندگان تیراندازی کردند. دست‌کم یک نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

تیراندازی به محل برگزاری نشست آزادی بیان، هنر و کفرگویی

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حمله مسلحانه به نشست آزادی بیان، هنر و کفرگویی که در کافه‌ای در کپنهاگ برگزار شد، دو فرد مسلح دست‌کم ۳۰ گلوله به سوی شرکت‌کنندگان در این برنامه شلیک کردند. این دو فرد مسلح که هنوز شناسایی نشده‌اند و از انگیزه‌شان هم اطلاعی در دست نیست، نتوانستند وارد کافه بشوند. آن‌ها از  میان خیابان، شرکت‌کنندگان در برنامه آزادی بیان، هنر و کفرگویی را به گلوله بستند.

لارس ویلکس، کارتونیست سوئدی و همچنین فرانسوا زیمره، سفیر فرانسه در دانمارک از شرکت‌گنندگان در این برنامه بودند. این دو آسیب ندیدند.

لارس ویلکس در سال ۲۰۰۷ کاریکاتور پیامبر اسلام را به شکل یک سگ کشیده بود. شاخه القاعده در عراق در آن زمان مبلغ ۱۵۰ هزار یورو را برای قتل او تعیین کرده بود. تاکنون چندین بار به جان لارس ویلکس سوءقصد شده و سال‌هاست که مأموران امنیتی حفاظت از جان او را به عهده گرفته‌اند.

نیل ایوار لارسن، نویسنده و عضو انجمن قلم دانمارک که قرار بود در این برنامه درباره «آزادی بیان، مقدسات و جنسیت» صحبت کند به شبکه تلویزیونی «تی وی ۲» (TV2 ) گفته است: «صدای شلیک سلاح‌های خودکار را شنیدم و کسی فریاد می‌کشید. پلیس به طرف مهاجمان شلیک کرد و من پشت پیشخوان پنهان شدم. احساس سوررئالی بود، مثل یک فیلم.»

فرانسوا زیمره به خبرگزاری فرانسه گفته است که این حمله مسلحانه به حمله تروریستی ۷ ژانویه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» شباهت داشته و تنها تفاوت آن در این بوده که این بار افراد مسلح نتوانستند وارد کافه بشوند.

به گفته پلیس دانمارک دو فرد مسلح با یک اتوموبیل «پولو» ساخت کارخانه فولکس واگن از محل حادثه گریخته‌اند. پلیس عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری دو فرد مسلح آغاز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 87

    […] اتحادیه اروپا برای بازداشت پناهجویان به اوکراین پول می‌دهد ترکیه پلیس ده‌ها معترض به اسلامی شدن مدارس را بازداشت کرد دانمارک یک کشته و سه مجروح در حمله مسلحانه به نشست آزادی بیان  […]

  • Behrouz

    چه خوب گفته نویسنده و روزنامه نگار کانادائی Kathy Shaidle که راه دادن مسلمانان به کانادا و غرب مانند باز کردن در خانه خود به روی نازیها در جنگ دوم جهانی است.

  • بهنام

    انقلاب اسلامی در قلب اروپا در حال بسط و گسترش است و اما مقصر در این میان خود حکومتها و دولتهای غربی هستند که با پر و بال دادن به حکومتهای مانند ایران ، راه را برای گسترش چنین افراطی گریهای اسلامی رهوار نموده اند و این تازه آغاز ماجراست .