ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: خامنه‌ای نامه جديدی به اوباما ارسال نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه ايران می‌گويد خبر روزنامه وال استريت ژورنال در مورد نامه‌نگاری رهبر جمهوری اسلامی به باراک اوباما «يک بازی رسانه‌ای غير حرفه‌ای» است.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ايران می‌گويد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نامه جديدی به باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا ارسال نکرده و هیچ‌گونه نامه جدیدی مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، افخم گفت: «ادعای روزنامه وال استريت ژورنال يک بازی رسانه‌ای غير حرفه‌ای است.»

روزنامه وال استريت ژورنال چند روز پيش خبر داده بود که‌ رهبر جمهوری اسلامی ايران در هفته‌های اخير به نامه رئيس‌جمهور آمريکا که در ماه اکتبر / مهر ۱۳۹۳ به وی ارسال شده بود، پاسخ داده است.

روزنامه وال‌استريت ژورنال پيش از اين در آبان امسال گزارش داده بود که باراک اوباما ماه پيش (مهر ۹۳) نامه محرمانه‌ای برای آيت‌الله علی خامنه‌ای فرستاده و در آن درباره منافع مشترک ايران و آمريکا سخن گفته است.

به گفته مرضيه افخم، «نامه‌نگاری رئيس‌جمهوری آمريکا دارای سابقه بوده که در برخی موارد نيز به اين نامه‌ها پاسخ داده شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه ايران می‌گويد: «هيچ‌گونه نامه جديدی مطرح نمی‌باشد.»

وال‌استريت ژورنال به نقل از يک ديپلمات ايرانی که نام او را ذکر نکرد، نوشته بود که نامه محرمانه خامنه‌ای به اوباما محترمانه است اما او در آن چيزی را متعهد نشده است.

پيش از اين علی شمخانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، به پاسخگويی به نامه اوباما اشاره کرده بود. او در يک نشست سياسی در اواخر آبان‌ماه گفت که به برخی نامه‌های باراک اوباما که عمدتاً پيرامون برنامه اتمی ايران بوده، پاسخ داده شده است. او توضيح نداد پاسخ‌دهنده به اوباما چه مقامی بوده است.

ايران و آمريکا از سال ۱۳۵۸ خورشيدی روابط سياسی و ديپلماتيک با هم ندارند و ده‌ها سال است که عليه يکديگر سخن‌پراکنی کرده‌اند اما در دوره اخير پس از آغاز رياست جمهوری حسن روحانی، گفت‌وگويی علنی بين دو دولت ايران و آمريکا از طريق ديدارهای وزيران خارجه دو کشور، محمدجواد ظريف و جان کری، پيش می‌رود.

ديدارها در چارچوب نشست‌های ايران و قدرت‌های جهانی برای حل مسئله اتمی ايران انجام می‌شود. جناح مدافع دولت روحانی از اين ديدارها دفاع کرده و در برابر انتقادهای «دلواپسان» که محافظه‌کاران افراطی هستند، تأکيد می‌کند که همه چيز طبق خطی که آيت‌الله خامنه‌ای ترسيم کرده، پيش برده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.