ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس دانمارک دو نفر را به همکاری با مهاجم حملات اخیر متهم کرد

پلیس می‌گوید مطنونان به الحسین، مهاجم حملات اخیر کپنهاگ کمک کرده‌اند تا سلاح تهیه کند. همچنین آن‌ها متهمند که پس از انجام حملات، به او پناه داده‌اند.

با اینکه «عمر عبدالحمید الحسین»، مهاجم حملات اخیر در دانمارک به تنهایی اقدام به حمله کرده اما اکنون دو نفر به ظن همکاری با او دستگیر شده‌اند.

مهاجم ۲۲ ساله، روز شنبه به روی شرکت‌کنندگان در یک نشست مربوط به آزادی بیان در کپنهاگ آتش گشود و پس از آن در روز یک‌شنبه به یک کنیسه یهودیان حمله کرد. در جریان این حملات دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

به گزارش روزنامه «کپنهاگ پست»، پلیس دانمارک بیانیه‌ای صادر کرده و در آن اعلام کرده که روز گذشته، دو مرد را به ظن همکاری با مهاجم دستگیر و تفهیم اتهام کرده است. پلیس می‌گوید آن‌ها به الحسین کمک کرده‌اند تا سلاح تهیه کند. همچنین آن‌ها متهمند که پس از انجام حملات، به او پناه داده‌اند.

پلیس همچنین می‌گوید که برای ادامه تحقیقات نیاز به شاهدان بیشتر دارد و لازم است با تمام کسانی که قبل از انجام حمله اول در ساعت ۳۰ :۱۵ بعد‌از ظهر روز شنبه ۱۴ فوریه و در فاصله حمله اول و حمله دوم، مهاجم را دیده‌اند صحبت کند. حمله دوم روز یک‌شنبه ۱۵ فوریه انجام شد.

دو متهم دستگیر شده موارد اتهامی را رد کرده‌اند. علاوه بر آن‌ها چند نفر دیگر هم ر در ارتباط با حملات اخیر دانمارک دستگیر شده‌اند. یک کافی‌نت در منطقه نوربرو کپنهاگ محل دستگیری دو نفر از آن‌ها بوده و تعدادی هم در مناطق دیگر شهر دستگیر شده‌اند.

پلیس، الحسین را در محلی نزدیک به‌‌ همان کافی‌نت یافته بود. در درگیری پلیس با عمر الحسین، او کشته شد.
اعلام شده که عمر الحسین عضو یک گروه تبهکار بوده که به تنفر از یهودیان مشهور است. پلیس مهاجم را فردی خونسرد و مسلط به استفاده از سلاح توصیف کرده است.

فردی که در حمله به کافه «آزادی بیان» کشته شد، یک مرد ۵۵ ساله بود اما پلیس معتقد است که هدف از حمله به نشست آزادی بیان کشتن لارس ویلکس بوده است. ویلکس ۶۸ ساله، پیش از این نیز تهدید به مرگ شده بود. این کارتونیست خود در یک گفت‌وگو اعلام کرد بر این باور است که هدف این حمله او بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که جامعه یهودیان کپنهاگ منتشر کرده، دومین قربانی تیراندازی‌های آخر هفته گذشته در پایتخت دانمارک، یک نگهبان جوان یهودی است که در برابر کنیسه نگهبانی می‌داده. او کسانی را که برای شرکت در جشن مذهبی به کنیسه می‌آمدند کنترل می‌کرده است.

به‌گفته دن روزنبرگ آسموسن، رئیس جامعه یهودیان، مهاجم موفق نشده به ساختمان کنیسه که در آن حدود ۸۰ نفر جمع شده بودند وارد شود.

آسموسن گفت پس از حملات تروریستی ماه ژانویه در پاریس جامعه یهودیان اقدامات امنیتی را تقویت کرده است.

در حملات تروریستی ژانویه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی در پاریس ۱۷ نفر، از جمله چهار کارتونیست برجسته این نشریه، کشته شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    روزنامه نگار اسپانیائی Sebastian Vilar Rodrigez مینویسد اروپا در آشویتس فرهنگ و خلاقیت را کشت و بجای آن ۲۰ میلیون مسلمان را وارد کرد که با خود حماقت، نادانی، تعصب و نژاد پرستی را بهمراه آوردند. روانشناس دانمارکی Dr. Nicolai Sennels میگوید اسلام هیولا خلق میکند و نویسنده و روزنامه نگار کانادائی Kathy Shaidle میگوید راه دادن مسلمانان به کانادا و غرب مانند باز کردن در خانه خود به روی نازیها در جنگ دوم جهانی است.