ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوبخت: حذف يارانه ثروتمندان از مدت‌ها پیش آغاز شده است

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی گفته که ضرورتی برای رسانه‌ای کردن حذف يارانه ثروتمندان وجود نداشته است و تنها ۵۰ درصد منابع هدفمندی بايد بين خانوارها تقسيم شود.

محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی می‌گوید با شناسایی افراد ثروتمند کار حذف یارانه‌ آن‌ها توسط وزارت تعاون و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دولت از خانوارهای پردرآمد تنها دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف دادند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، محمدباقر نوبخت روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن اعلام کرد که حذف يارانه ايرانيان خارج از کشور و خانوارهای پر درآمد از ماه‌ها پيش آغاز شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی با بیان این‌که کار حذف يارانه افراد با درآمدهای بالا با شناسايی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود، افزود این اقدام «در راستای تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ آغاز شده اما ضرورتی برای رسانه‌ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه‌ها وجود نداشت».

پیش از این دولت بارها از خانوارهای پردرآمد خواسته بود که خود داوطلبانه از ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی صرف‌نظر کنند و حتی از کمپینی به نام «نه به یارانه»‌ حمایت کرده بود اما تنها دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انصراف خود را اعلام کردند. وقتی این طرح عملی نشد دولت شروع به شناسایی افراد ثروتمند کرد.

علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران، مرداد‌ماه سال جاری گفته بود ۱۰ میلیون نفر به‌عنوان افراد پر درآمد جامعه شناسایی شده‌اند و به تدریج این افراد از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه حذف می‌شوند.

محمدباقر نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که هدفمندی يارانه‌ها تنها معطوف به پرداخت يارانه نيست و گفت: «۵۰ درصد منابع هدفمندی بايد بين خانوارها تقسيم و بقيه آن بايد صرف افزايش توليد و بهبود وضعيت بهداشت و درمان شود.»

به‌گفته وی ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان برای ارزان کردن بخش بهداشت از منابع اجرای هدفمندی بهره‌گيری شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی همچنین گفت که سال آينده قرار است ۱۳۰۰ ميليارد تومان برای تسهيلات ارزان‌قيمت و هزار ميليارد تومان برای برنامه‌های اشتغال از محل هدفمندی يارانه‌ها صرف شود.

قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از زمستان سال ۱۳۸۹و در دولت محمود احمدی‌نژاد شروع شد و دولت با افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی، شروع به پرداخت یارانه نقدی کرد.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران دی‌ماه سال جاری گفت دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.