ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تاکسی» پناهی به فرانسه رسید

تازه‌ترین فیلم جعفر پناهی و برنده خرس طلایی شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین، ۱۵ آوریل سال جاری در سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌آید.

«تاکسی»، تازه‌ترین فیلم جعفر پناهی و برنده خرس طلایی شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین، ۱۵ آوریل سال جاری در سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌آید.

جعفر پناهی، کارگردان و بازیگر فیلم «تاکسی»

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، شرکت «ممنتو»، یکی از پخش‌کننده‌های فیلم‌های سینمایی در فرانسه فیلم «تاکسی» ساخته جعفر پناهی را پس از موفقیتش در جشنواره فیلم برلین به مبلغ ۲۰۰ هزار یورو خریده و به زودی این فیلم را در سینماهای فرانسه به نمایش می‌گذارد. پیش از این «ممنتو» فیلم‌های اصغر فرهادی از جمله «جدایی نادر از سیمین» را در سینماهای فرانسه به نمایش درآورده و موفقیت تجاری زیادی به‌دست آورده بود.

با وجود آنکه فیلم «تاکسی» خرس طلایی شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین را به دست آورده، هنوز پخش‌کننده آلمانی این فیلم را برای اکران در سینماهای آلمان نخریده است. تاریخ نمایش عمومی آن در آلمان هم طبعاً هنوز مشخص نیست.

در فیلم «تاکسی» که از سویه‌های سیاسی و در‌‌ همان حال سرگرم‌کننده‌ای برخوردار است، جعفر پناهی نقش یک راننده تاکسی در تهران را ایفا می‌کند. در گفت‌و‌گوی او با مسافرانش، موقعیت‌های قابل تأمل و‌گاه طنزآمیزی شکل می‌گیرد. منتقدان گفته‌اند این فیلم در مقایسه با فیلم‌های پیشین جعفر پناهی، به ویژه فیلم «پرده» شاد‌تر است و در فضای باز اتفاق می‌افتد.

جعفر پناهی در سال ۲۰۱۰ به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی و فیلمنامه‌نویسی محکوم شده است. او که ممنوع از خروج است، مانند سال‌های پیش در جشنواره فیلم برلین شرکت نداشت.

دارن آرنوفسکی، رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم برلین در مورد فیلم «تاکسی» پناهی گفت: «جعفر پناهی به جای اینکه در هم بشکند و تسلیم شود، به جای اینکه بگذارد خشم و نومیدی او را در بربگیرد، نامه‌ای عاشقانه به سینما ساخته است. فیلم او پر از عشقش به هنر، به جامعه و کشورش و عشق به مخاطبانش است.»

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، شرکت «ممنتو» قصد دارد هرچه سریع‌تر تا حداکثر ۱۵ آوریل و پیش از آنکه جشنواره فیلم کن آغاز شود، فیلم «تاکسی» را در سینماهای فرانسه اکران کند. مطبوعات فرانسوی‌زبان تازه‌ترین فیلم جعفر پناهی را ستوده‌اند. لوموند نوشت شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین در پرتو نمایش این فیلم درخشش ویژه‌ای داشت.

فیلم «تاکسی» با بودجه‌ای که از ۱۰ هزار دلار تجاوز نمی‌کند و با امکانات خانگی ساخته شده است. این در حالی است که فیلم «محمد» ساخته مجید مجیدی با بودجه‌ای که کمتر از ۱۰۰ هزار دلار نیست، در شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین پذیرفته نشد و هنوز پخش‌کننده جهانی به دست نیاورده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kim

    مهم اینه که عظمی و سپاه و ملاها خوششون بیاد حالا 1 میلیارد دلار میخواد باشه یا 1 دلار ! کلا از جیب اینا که نمیره پول مفت نفت هست اینقدر دارن که براشون مهم نیست مردم ایران خودشون میخوان همچین چیزی نیاز نیست حتما انقلاب دوباره بشه اما میشه فشار اورد که اینقدر فشار روی سر همه نباشه

  • صمیمی

    به نظر در ارائه گزارش اشتباه شده است. فیلم « محمد » مجیدی حداقل 100 میلیون دلار هزینه برداشته است. باور اینکه دستگاه تبلیغات جمهوری اسلامی بخواهد ادای هالیوود را در بیاورد و جان هیوستون های پخمه وطنی با فیلم های مسخره شان این همه پول را حرام « سلیمان نبی » و « حضرت یوسف » و « محمد » کنند باور کردنی نیست. آن هم با آوردن فیلمبردار از هالیوود یا مونتور و متخصص جلوه های ویژه از ژاپن و کره. سینمای مستقل جمهوری اسلامی!!! درود بر سینمای شریف ایران. درود بر پناهی! درود بر همه هنرمندانی که به رژیم باج نمی دهند. نوالۀ ناگزیر را گردن کج نمی کنند و با حداقل امکانات و هزینه فیلم های عالی می سازند و برای هنر این مرز و بوم تلاش می کنند.

  • حمید

    «تاکسی» پناهی، پناهی نگردد  از بهر کسی در جایی که همه کاره است هر کس و ناکسی