ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۸ کارگر ساختمانی بر اثر سقوط آسانسور

این حادثه در يک مجتمع مسکونی نيمه‌ساز در اصفهان رخ داد. در ۱۰ ماهه گذشته آمار کارگران کشته‌شده این شهر ۲۲ درصد افزایش داشته است.

آمار کشته شدن کارگران در اصفهان در ماه‌های گذشته سیر صعودی داشته است. در حادثه‌ تازه‌ای که در يک مجتمع مسکونی نيمه‌ساز در اصفهان رخ داد، ۸ کارگر ساختمانی کشته و یک کارگر زخمی شدند.

جنازه ۸ کارگر ساختمانی در يک مجتمع مسکونی نيمه‌ساز در اصفهان

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این حادثه ظهر روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در خيابان قائميه واقع در بلوار کشاورز اصفهان اتفاق افتاد و ۸ کارگر با سقوط آسانسور حمل بار ساختمانی از ارتفاع ۳۰ متری در دم جان باختند.

این کارگران ایرانی بودند و بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتند. کارگر زخمی‌شده نیز ۳۰ ساله است و جراحات وی شدید گزارش شده است. او در بیمارستان بستری است.

دليل سقوط آسانسور پاره شدن سيم بالابر آن اعلام شده و کار‌شناسان ايمنی گفته‌اند این حادثه می‌تواند ناشی از استفاده نابه‌جا از آسانسور یا رعايت نشدن نکات ايمنی هنگام نصب و راه‌اندازی آن باشد.

کشته شدن این کارگران در حالی منتشر شده که روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، پزشکی قانونی اعلام کرد که در در ۱۰ ماهه گذشته آمار کارگران کشته شده اصفهان ۲۲ درصد افزايش داشته است. در این بازه زمانی، ۱۲۷ نفر که همگی مرد بوده‌اند جان باخته‌اند.

پزشکی قانونی آمار مصدومين ناشی از حوادث کار اصفهان را دو هزار و ۵۲۲ مورد اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال دو دهم درصد رشد داشته است.

ابوالفضل اشرف منصوری، رئيس انجمن‌ صنفی کميته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار ایران به ایلنا گفته است میزان حوادثی که برای سرنشينان آسانسورهای باری در ايران رخ می‌دهد بالاست.

او گفت: «با وجود آنکه مطابق مقررات وزرات کار و سازمان ملی استاندارد نصب و نگه‌داری قطعات آسانسور مستلزم رعايت آيين نامه‌های متعددی است اما در عمل نظارت چندانی بر رعايت اين آيين نامه‌های ايمنی انجام نمی‌شود.»

به‌گفته او، طبق آيين‌نامه‌های ايمنی نمی‌توان از هر قطعه‌ای در نصب آسانسور استفاده کرد و بايد اين قطعات قبل از استفاده شدن توسط پيمانکار صلاحیت‌دار نصب و دست‌کم سالی يک بار از نظر صحت عملکرد مورد بازبينی قرار بگيرد.

در تيرماه سال جاری، روابط عمومی پزشکی قانونی ايران اعلام کرد که در سال ۹۲ يک‌هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با سال ۹۱ که تعداد تلفات حوادث کار يک‌هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزايش يافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.