ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخش بزرگی از شهر استراتژیک دبالتسفه به دست جدایی‌طلبان اوکراین افتاد

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه می‌گویند دبالتسفه (دبالسیو) در منطقه آتش‌بس قرار ندارد. به همین دلیل به آن حمله کرده‌اند. اوکراین حملات جدایی‌طلبان به این شهر را نقض توافق مینسک می‌داند.

وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه ۱۷ فوريه / ۲۸ بهمن اعلام کرد که جدایی‌طلبان بخش‌های دیگری از شهر استراتژیک دبالتسفه را تسخیر کردند و نبردهای خیابانی در این شهر آغاز شده است.

اوکراین حملات جدایی‌طلبان به دبالتسفه (دبالسیو) را نقض توافق مینسک می‌داند.

به‌گفته وزارت دفاع اوکراین، جدایی‌طلبان در جریان حملات خود از سوی توپخانه و زره‌پوش‌های نظامی پشتیبانی می‌شدند.

سربازان اوکراینی زیادی دستگیر شده‌اند اما وزارت دفاع اوکراین خبر دستگیری «تعداد بسیاری از سربازان» را رد کرده است. سربازان اوکراینی در دبالتسفه از مدتی پیش در محاصره نیروهای جدایی‌طلبان قرار داشتند.

پیش از انتشار این خبرها جدایی‌طلبان اعلام کرده بودند که «۸۰ درصد» دبالتسفه را به تصرف خود در آورده‌اند.

ادوارد باسورین، سخنگوی جدایی‌خواهان در دونتسک به خبرگزاری آلمان گفت: «فقط چند منطقه مسکونی باقی مانده و بعد ما کنترل کامل شهر را در دست خواهیم داشت.» به‌گزارش آسوشیتدپرس جدایی‌طلبان از هم‌اکنون از تسخیر شهر خبر داده‌اند.

باسورین گفته است ۳۰۰ سرباز به اسارت در آمده‌اند و «کشته‌های بسیاری» وجود دارد.

دبالتسفه از آن جهت یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود که دو منطقه دونتسک و لوگانسک را که در دست شورشیان است به هم وصل می‌کند.

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه می‌گویند دبالتسفه در توافقنامه مینسک در درون مرزی که برای آتش‌بس در نظر گرفته شده قرار ندارد و چون به طور کامل توسط آن‌ها محاصره شده، در نتیجه بخشی از قلمرو شورشیان است.

آتش‌بسی که در پیمان مینسک بر سر آن توافق شد از نیمه‌شب یکشنبه به اجرا گذاشته شد. این توافقنامه پس از ۱۶ ساعت مذاکره رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه به‌دست آمد و «روزنه امیدی» برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین تلقی شد که در هفته‌های اخیر شدت گرفته بود. در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.