ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه آماده برقراری آتش‌بس در حلب

استفان دمیستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل با بشار اسد توافق کرده که به مدت شش ماه در شهر حلب آتش‌بس برقرار شود. زمان آتش‌بس را حکومت اسد تعیین می‌کند.

سوریه موافقت کرده است که به مدت شش هفته بمباران شهر حلب در این کشور را متوقف کند. به گفته استفان دمیستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه، حکومت بشار اسد برای توقف بمباران شهر حلب و کمک‌رسانی به اهالی این شهر اعلام آمادگی کرده است.

حلب: جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه

به گفته دمیستورا، زمان توقف بمباران‌ها را دمشق تعیین می‌کند. فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه اکنون قصد دارد با شبه‌نظامیان مخالف حکومت اسد هم برای رسیدن به یک توافق پایدار مذاکره کند.

ارتش سوریه شهر حلب را محاصره کرده است. توپخانه ارتش سوریه این شهر را هدف قرار داده و همچنین جنگنده‌های سوری مواضع مخالفان بشار اسد در حلب را بمباران می‌کنند. بخش‌های عمده‌ای از حلب در تسلط ارتش سوریه است و هلیکوپترها هم هر چند گاه یک‌بار بمب‌های بشکه‌ای پرتاب می‌کنند. بمب‌های بشکه‌ای تاکنون تلفات جانی بسیاری را سبب شده‌اند.

به گفته دمیستورا با توجه به پیشروی ارتش سوریه و محاصره شهر حلب، اهالی این شهر به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز مبرم دارند. آتش‌بس به مدت شش ماه کمک‌رسانی به اهالی حلب را امکان‌پذیر می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه گزارش داده است که ارتش سوریه روز گذشته موفق شده بر تنها راه مواصلاتی در شمال این کشور تسلط پیدا کند. اکنون شبه‌نظامیان مخالف اسد در محاصره کامل قرار گرفته‌اند. چنانچه ارتش سوریه بتواند این راه مواصلاتی را مسدود کند، شورشیان از نظر مهمات و آذوقه در مضیقه قرار می‌گیرند.

سازمان ملل امیدوار است آتش‌بس حلب درآمدی باشد برای برقرای آتش‌بس در دیگر شهرهای سوریه. برخی از کارشناسان سازمان ملل نسبت به این طرح اما بدگمان‌اند. آن‌ها به آتش‌بس در حمص اشاره می‌کنند. مخالفان اسد آتش‌بس را پذیرفتند، آنگاه ارتش سوریه به راحتی مواضع آن‌ها را تسخیر کرد.

حلب، یکی از کهن‌ترین شهرهای خاورمیانه در شمال سوریه واقع شده و زمانی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه بود. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.

شهر حلب از نیمه سال ۲۰۱۲ به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل شده و اکنون از آن جز ویرانه‌ای باقی نمانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.