ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج صدها سربازان اوکراینی از بندر دبالتسفه

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نبرد در این شهر ادامه دارد اما اکنون مشخص نیست که با وجود خروج سربازان، این بیانیه همچنان اعتبار داشته باشد.

صدها نفر از سربازان اوکراینی در حال ترک بندر دبالتسفه هستند. این خروج یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت اوکراین اعلام کرد دیگر بر این شهر تسلطی ندارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که صدها سرباز اوکراینیسلاح های خود را زمین گذاشته اند. به گفته سمن سمنچنکو، فرمانده یک گردان شبه نظامی طرفدار دولت، خروج سربازان اوکراینی «حساب شده و با برنامه‌» صورت گرفته است.

با این حال به گفته او جدایی‌طلبان در تلاشند که راه‌ها را مسدود کنند و جلوی خروج سربازان را بگیرند.

یک فرمانده دیگر از گردان‌های هوادار دولت گفته که همه سربازان در حال خروج از شهر نیستند: «تنها سربازانی که در مناطق پر‌جمعیت داخل و اطراف شهر بودند در حال خروج هستند.»

به گفته  سمنچنکو، این پایان نبرد در دلبالتسفه نیست: «پوتین تحت پوشش توافق‌نامه مینسک هر روز شهرها و مردمان بیشتری را نابود می‌کند.»

وزارت دفاع اوکراین صبح زود در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نبرد در این شهر ادامه دارد اما اکنون مشخص نیست که با وجود خروج سربازان، این بیانیه همچنان اعتبار داشته باشد.

همزمان، آمریکا روسیه را متهم کرده است که توافق‌نامه مینسک را زیر پل گذاشته است.

روز سه‌شنبه، جدایی‌طلبان اعلام کردند که به دنبال نبردهای خیابانی، بخش‌های زیادی از شهر دبالتسفه را تصرف کرده‌اند. ایستگاه قطار این شهر نیز از جمله مناطق تصرف شده است. با تصرف این ایستگاه کلیدی، ارتش اوکراین هم اعلام کرد که دیگر تسلطی بر این شهر ندارد.

به‌گفته وزارت دفاع اوکراین، جدایی‌طلبان در جریان حملات خود از سوی توپخانه و زره‌پوش‌های نظامی پشتیبانی می‌شدند.

گفته می‌شود که سربازان اوکراینی زیادی در جریان این نبردها دستگیر شده‌اند اما وزارت دفاع اوکراین خبر دستگیری «تعداد بسیاری از سربازان» را رد کرده است.

سربازان اوکراینی در دبالتسفه از مدتی پیش در محاصره نیروهای جدایی‌طلب قرار داشتند.

دبالتسفه از آن جهت یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود که دو منطقه دونتسک و لوگانسک را که در دست شورشیان است به هم وصل می‌کند.

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه می‌گویند دبالتسفه در توافقنامه مینسک در درون مرزی که برای آتش‌بس در نظر گرفته شده قرار ندارد و چون به طور کامل توسط آن‌ها محاصره شده، در نتیجه بخشی از قلمرو شورشیان است.

آتش‌بسی که در پیمان مینسک بر سر آن توافق شد، از نیمه‌شب یک‌شنبه به اجرا گذاشته شده است. این توافقنامه پس از ۱۶ ساعت مذاکره رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه به‌دست آمد و «روزنه امیدی» برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین تلقی شد که در هفته‌های اخیر شدت گرفته بود.

در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در درگیری‌های اوکراین کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Zeid

    اطمینان داشته باشید 2 چیز 100% انجام خواهد شد: 1.ساخت بمب اتمی توسط ایران و حمله به اسراییل 2.اشغال کامل اوکراین توسط روسیه. در هر دو شاهد سیاست اتلاف وقت، سرگرم کردن سایر کشورها و پیروزی مرحله ای روسیه و ایران هستیم. علت اونهم ترس و بیعرضگی اوباما و توافقات پشت پرده امریکا با این دوکشوره. سپردن کشور قدرتمندی همچون امریکا به شخص ضعیفی چون اوباما مثل دادن بهترین اسلحه به یک شخص ضعیف و ترسوی روانیست که نه نحوه استفاده از اسلحه را بلده و نه ایمان به قدرت اسلحش داره. جهان از جمله روسیه و ایران متوجه این ضعف شدید **** رییس جمهور امریکا هستند و با قدرت تمام در حال پیشروی و رسیدن به اهدافشون قبل از آمدن رییس جمهور بعدی هستند. روسیه فعلا" در حال اغفال مسولین اوکراینی ست (ساسست ایران) ولی بعنوان آخرین مرحله در یک حمله غافلگیر کنند به پایتخت اوکراین و با دستگیری و اعدام سریع همه قدرت را در دست میگیره. ایران هم همینطور، اینها در حال اتمام پروژه بمب اتمی هستند و حتی انجام توافق هم مانع اونها نمیشه. باید احمق ترین فرد باشید تا حتی ذره ای شک کنید که ایران در صدد ساخت بمب اتمی نیست.