ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو شهروند زن بهايی در تهران بازداشت شدند

دستگیرشدگان در یک جلسه مذهبی بهاییان شرکت کرده بودند که توسط مأموران امنیتی بازداشت شدند.

مأموران امنیتی حکومت ایران مونا محرابی و الهام کرم‌بخش، دو شهروند بهایی را در یک جلسه مذهبی بهاییان دستگیر کردند.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این بازداشت روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه حدود ساعت ۴ بعد از ظهر صورت گرفت.

جلسه مذهبی بهاییان در منزل پریسا سادگار، شهروند بهایی برگزار شده بود و مأموران امنیتی  پس از پنج ساعت تفتيش محل و بازجويی از حاضران، مونا محرابی و الهام کرم‌بخش را بازداشت کردند.

بنا به این گزارش پيام اغصانی، افسانه يادگار، روحيه باقردخت و ژينوس شرفی از جمله افرادی بودند که مورد بازجویی قرار گرفتند.

هنوز معلوم نیست که مونا محرابی و الهام کرم‌بخش به کجا منتقل شده‌اند.

شهروندان بهایی در ایران همواره زیر فشارها و سرکوب‌های حکومتی قرار داشته‌اند. در حال حاضر ۲۰ شهروند بهایی در یزد، ۱۵ شهروند بهایی در شیراز و تعداد دیگری از شهروندان بهایی در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، کرمان، سمنان، ارومیه و تبریز منتظر احضار و اجرای حکم خویش هستند و برخی از آن‌ها نیز به زندان رفته‌اند.

از سوی دیگر، جوانان بهایی در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌های ایران محروم بودند.

افزون بر این‌ها بیش از یک سال است که هیچ شهروند بهایی در شهر سمنان اجازه کار ندارد. بهاییان همچنین برای دفن درگذشتگان خود در اکثر شهرهای ایران دچار مشکل هستند.

چندی پیش نیز اعلام شد که وزارت اطلاعات در شهر رشت افرادی را که با شهروندان بهایی ارتباط دارند، احضار و تهدید کرده است.

کميته حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴ / ۲۷ آبان‌ماه سال جاری، طی قطعنامه‌ای افزون بر «آمار بالای اعدام‌ در ايران»، «نابرابری و خشونت عليه زنان» و «ارعاب و دستگيری روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نويسان و استفاده‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی»، تداوم آزار و فشار بر اقليت‌های قومی و مذهبی در ايران را نیز محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 86

    […] ۱۴  بهایی دراصفهان وتهران بازداشت شدند سحام نیوز ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ شیوا اغصانی، پیمان عاطفی، نگارسبحانیان، کوشا رحیمی، نیکا رجبی، مونا اقدسی، شایان کوثر، کاویان دهقان، عارف دهقان و هوشنگ دهقان جزو بازداشت شدگان شب گذشته درشهراصفهان هستند. دو شهروند زن بهایی در تهران بازداشت شدند […]