ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌های قرص برنج در تهران: ۱۵۲ نفر تا اول آذر

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، با اعلام این آمار از کاهش ۲۱.۶ درصدی مرگ و میر بر اثر مصرف قرص برنج در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داده است.

از اول فروردین ماه تا ابتدای آذر‌ماه امسال (۱۳۹۳)، تنها در استان تهران، ۱۵۲ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند. ۸۷ نفر از این افراد، مرد و ۶۵ نفر زن بوده‌اند.

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، با اعلام این آمار از کاهش ۲۱.۶ درصدی مرگ و میر بر اثر مصرف قرص برنج در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داده است.

تعداد افراد کشته شده بر اثر استفاده از قرص برنج در سال ۱۳۹۲، ۱۹۴ مورد اعلام شده بود.

بر اساس آمار اعلام شده توسط پزشکی قانونی استان تهران، در آذر ‌ماه سال جاری هم تعداد موارد مرگ به دلیل مسمومیت با قرص برنج با کاهش ۵۶ درصدی نسبت به آذر ‌ماه سال قبل، به ۱۳ مورد رسیده است.

پزشکی قانونی ایران اما ۱۸ مرداد ماه امسال از مرگ ۱۹۱ ایرانی در بهار امسال به دنبال مسمومیت با قرص برنج خبر داده بود.

قرص برنج یا فسفید آلومینیوم از سمی‌ترین آفات شیمیایی است که با وجود ممنوعیت واردات و خرید و فروش آن، از سوی کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود. در صورتی‌که فرد قرص برنج بخورد یا بوی آن را استشمام کند، مسموم می‌شود. یک عدد از این قرص می‌تواند هزاران شته را از بین ببرد.

مصرف خوراکی قرص برنج موجب حالت تهوع، درد معده، اسهال، تنگی نفس، لرز، عطش، سر درد، تشنج و کما می‌شود. این قرص در مدت سه تا چهار ساعت، سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می‌کند که در نهایت مرگ فرد مسموم را به دنبال دارد.

قربانیان مسمویت با قرض برنج را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد. دسته اول کسانی هستند که از قرص برنج به قصد خودکشی استفاده کرده‌اند. گروه دوم افرادی هستند که به دلیل استفاده نادرست (به عنوان مثال برای نگه‌داری از برنج خانگی) از آن استفاده کرده‌اند و این مصرف نادرست منجر به مرگ‌شان شده است.

گروه سوم اما کسانی هستند که از قرص برنج به جای قرص نشاط آور استفاده کرده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. در جواز دفن این افراد، اغلب تنها از اعتیاد به عنوان علت مرگ یاد می‌شود و در نتیجه بیشتر مواقع نام‌شان در فهرست مرگ و میرهای ناشی از مصرف قرص برنج ثبت نمی‌شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد شمار مرگ و میر ناشی از قرص برنج بیش از آماری باشد که ارائه می‌شود.

مسمومیت با قرص برنج در ایران بیشتر در میان گروه سنی ۲۰  تا ۴۰ سال دیده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    سلام خیلی وقته دنبال راهی برای خودکشیم.وضعیت کنونی ایران چیزی نبود که من در سال ۵٧برایش تلاش کردم وبرای دفاعش در برابر عراق ب مبارزه بر خاستم.لطفا ی راه خوب به من نشان دهید!!!