ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کی‌یف خواستار استقرار سربازان اتحادیه اروپا در شرق اوکراین شد

رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعزام نیروهای بین‌المللی به مناطق جنگی در دنباس را داده. او می‌گوید بهترین شکل نظارت بر مناطق بحرانی، حضور نظامیان اتحادیه اروپاست.

رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد داد نیروهای بین‌المللی به مناطق جنگی در دنباس اعزام شوند. او می‌گوید بهترین شکل نظارت بر مناطق بحرانی، حضور نیروی نظامی اتحادیه اروپا در منطقه است.

در نشست شورای امنیت ملی اوکراین، درباره ماموریت نظامی اتحادیه اروپا برای نظارت بر مناطق بحرانی در شرق اوکراین بحث شده است. پترو پوروشنکو اعلام کرده که بهترین الگوی این ماموریت، استقرار پلیس اتحادیه اروپا در مناطق محل درگیری است.

خبرگزاری آلمان به نقل از الکساندر تورچینف، مسئول شورای امنیت ملی اوکراین می‌نویسد: «اعلام پوروشنکو، چراغ سبزی به سازمان ملل و اتحادیه اروپاست اما پیشنهاد او معطوف به سربازان کلاه آبی سازمان ملل نمی‌شود.»

مسکو پیش از این پیشنهاد کرده بود که صلح‌بانان سازمان ملل موسوم به «سربازان کلاه آبی»، نظارت بر روند آتش‌بس در شرق اوکراین را بر عهده گیرند اما دولت کی‌یف این پیشنهاد را قبول نکرده بود.

کرملین نیز متقابلا با ماموریت اتحادیه اروپا در شرق اوکراین مخالف است زیرا این اتحادیه را در منازعه کنونی، بی‌طرف نمی‌داند.

پوروشنکو افزوده که طرح ماموریت بین‌المللی در مناطق جنگی را هفته گذشته در مذاکرات مینسک عنوان کرده بود.

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید، در فرآیند عقب‌نشینی ۲۵۰۰ سرباز دولتی اوکراین از شهر استراتژیک دبالتسفه، دست‌کم شش نفر از جدایی‌خواهان کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. پوروشنکو شورشیان را متهم می‌کند به این که توافق آتش‌بس را از همان آغاز به صورتی آگاهانه نقض کرده‌اند.

سفیر اوکراین در بروکسل نیز پیشنهاد کرده که عملیاتی نظامی از سوی اتحادیه اروپا در مناطق شرقی انجام شوند. کنستانتین یلیسینوف به نشریه آلمانی «دی ولت» گفته است: «این عملیات نظامی می‌تواند نظارت بر جبهه‌های لوهانسک و دونتسک را تضمین کند و مانع رفت و آمد شورشیان از مرزهای روسیه شود.»

یلیسینیوف افزوده که حضور نظامیان اروپایی می‌تواند ضامن برگزاری انتخابات محلی پیش‌بینی شده در منطقه دنباس و فرآیند عادلانه و آزاد آن نیز باشد: «این عملیات می‌تواند در هماهنگی و تعامل با سازمان همکاری و امنیت اروپا صورت گیرد.»

برای پوروشنکو، از دست رفتن دبالتسفه یک شکست جدی تلقی می‌‌شود. او به عنوان فرمانده کل قوا، از سربازان ارتش به خاطر مقاومت‌شان تا اخرین دقایق تمجید کرده است.

دبالتسفه شهر کوچکی است که پیش از شروع درگیری‌های نظامی تنها ۲۵ هزار نفر جمعیت داشته اما موقعیت استراتژیک آن بالاست.

این شهر محل تلاقی دو شاهراه در شرق اوکراین است. خط راه آهنی که از روسیه به دونتسک کشیده شده از وسط این شهر می‌گذرد. دبالتسفه مسیر حمل و نقل میان دونتسک و لوگانسک است.

کشمکش ده ماهه در شرق اوکراین تاکنون ۵۳۰۰ کشته و صدها هزار آواره بر جای گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.