ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش شورشیان سوری برای مقابله با داعش آغاز می‌شود

آمریکا از میانه مارس روند تعلیم و تجهیز نظامی شورشیان سوری را شروع می‌کند. پنتاگون به این منظور، سربازان مستقر در ترکیه را به عربستان و قطر اعزام خواهد کرد.

آمریکا از میانه مارس روند تعلیم و تجهیز نظامی شورشیان سوری را شروع می‌کند. پنتاگون به این منظور، سربازان خود در ترکیه را به عربستان و قطر اعزام خواهد کرد.

آموزش‌های‌ نظامی پایه به شورشیان میانه‌روی سوری به زودی شروع می‌شود. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این آموزش‌ها شامل تاکتیک‌های دفاعی در قبال حملات هوایی نیز خواهند بود.

پنتاگون در صدد است حدود هزار سرباز آمریکایی مستقر در ترکیه را به عربستان سعودی و قطر اعزام کند تا شورشیان میانه‌روی سوری را آموزش نظامی بدهند. این ماموریت از اواسط ماه مارس شروع می‌شود و هدف آن تقویت بنیه دفاعی و رزمی شورشیان برای مقابله با داعش عنوان می‌شود. پیش‌تر تاکید می‌شد که هدف از آموزش مخالفان سوری، توانمندسازی آنها در رویارویی با رژیم اسد است.

سخنگوی پنتاگون می‌گوید هم اینک حدود یکصد مربی آمریکایی در منطقه حضور دارند. طبق طرح وزارت دفاع آمریکا، شورشیان سوری علاوه بر آموزش‌های لازم، به خودروهای صحرایی، سلاح‌های خودکار، مهمات و دستگاه‌های بی‌سیم و ارتباطی نیز مجهز خواهند شد.

استیو وارن، سخنگوی دیگر پنتاگون در ۱۶ ژانویه گفته بود که تعداد مربیان برنامه‌های اموزشی ۴۰۰ نفر خواهد بود.

خبرگزاری آلمان به نقل از جان کیربی می‌نویسد: «ممکن است آموزش‌هایی برای شناسایی اهداف زمینی به شورشیان سوری داده شود اما پنتاگون به هیچیک از آنها آموزش کنترل پرواز نخواهد داد.»

نیروی هوایی آمریکا در طول محاصره کوبانی، از اطلاعات پیشمرگه‌های کرد در تشخیص ساز و کار و مواضع دولت بهره برده است. جان کیربی با تایید این مطلب، گزارش‌های مبتنی بر کنترل حریم هوایی منطقه توسط رزمندگان کرد را تکذیب کرد.

طرح تجهیز و تعلیم ارتش آزاد سوریه در پاییز ۲۰۱۴ به تصویب کنگره امریکا رسید. مدت این طرح ۱۲ ماه و بودجه آن در مرحله مقدماتی، ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

همکاری با نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالفان میانه‌رو شناخته می‌شوند، بخشی از استراتژی اوباما علیه داعش است. اوباما در نطق خود، کانون این راهبرد را تضعیف و نابودی «دولت اسلامی» در عراق و سوریه دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    فعالان سوری روز پنج شنبه ۱۹ فوریه، ویدیویی را بر روی یوتیوپ پخش کردند، که نشان می دهد شماری از شبه نظامیان خارجی هوادار بشار اسد، در حال تسلیم شدن به مخالفان مسلح در حلب هستند. به گزارش العربیه، گفته می شود شماری از این جنگجویان خارجی ایرانی و بقیه از عناصر حزب الله لبنان هستند