ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفونت ناشی از باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک در بیمارستانی در آمریکا

۱۶۰ نفر از بیماران بیمارستانی در کالیفرنیا در معرض ابتلا به نوعی باکتری مقاوم در مقابل آنتی‌بیوتیک قرارگرفته‌اند. دو نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

۱۶۰ نفر از بیماران بیمارستانی در کالیفرنیا در معرض ابتلا به نوعی باکتری مقاوم در مقابل آنتی‌بیوتیک قرارگرفته‌اند، عوارض عفونی در میان هفت نفر از آن‌ها آشکار شده و دو نفر تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

ابزار پزشکی آلوده، باکتری‌ مرگبار را که به آنتی‌بیوتیک‌ها هم مقاوم شده است، وارد بدن بیماران بیمارستان رونالد ریگان کرده است.

ابزار پزشکی آلوده، باکتری‌ مرگبار را که به آنتی‌بیوتیک‌ها هم مقاوم شده است، وارد بدن بیماران بیمارستان رونالد ریگان کرده است.

میکروبی که اکنون مقامات بهداشت در شهر لس‌آنجلس را نگران کرده، باکتری Carbapenem-resistant enterobacteriaceae با عنوان اختصاری CRE است که به مرور زمان نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های تولید شده توسط بشر مقاوم شده و از این رو لقب سوپرباکتری یا باکتری مرگبار را گرفته است.

در حال حاضر احتمال مرگ ناشی از عفونت به «انتروباکتریاسه مقاوم در برابر کرباپنم»، یا CRE پنجاه درصد است. CRE می‌تواند باعث انواع بیماری‌ها، اعم از ذات‌الریه، عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت زخمی شود و وارد جریان خون گردد. همچنین این باکتری در طول دهه گذشته به آنتی‌بیوتیک‌های موجود مقاوم‌تر شده است و بیم آن می‌رود که احتمال مرگ ناشی از ابتلا به آن افزایش یابد.

CRE به بیشتر آنتی‌بیوتیک‌های موجود در بازار مقاوم است و بیماران مبتلا به این باکتری تنها باید به سیستم ایمنی خود و دوزهای بالای داروهای ضد میکروبی و برخی آنتی‌بیوتیک‌های خاص برای مبارزه با آن تکیه کنند. CRE معمولاً از فردبه‌فرد منتقل می‌شود و در اغلب موارد کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پرستارها و دکترها هم به آن آلوده می‌شوند.

تیم تحقیقاتی بیمارستان رونالد ریگان در بیانیه‌ای گفته‌اند که  CRE به احتمال زیاد توسط ابزار پزشکی آلوده در طول مراحل آندوسکوپی از بیماری به بیمار دیگر منتقل شده است. آن‌ها بر این باورند که ۱۶۰ نفر از بیمارانی که بین اکتبر ۲۰۱۴ و ژانویه ۲۰۱۵ مراحل آندوسکوپی را در این بیمارستان گذرانده‌اند، ممکن است به این باکتری آلوده شده باشند.

در میان این بیماران دو نفر تا‌کنون از عفونت ناشی از این باکتری جان خود را از دست داده‌اند.

بیمارستان رونالد ریگان می‌گوید که آن‌ها فرایند ضدعفونی وسایل پزشکی را انجام داده‌اند اما با این حال باکتری راهی برای منتقل شدن یافته است. آن‌ها می‌گویند که  ضد‌عفونی ابزار‌های پزشکی را فراتر از  استانداردهای توصیه شده انجام می‌دهند.

مقامات فدرال و ایالتی در حال حاضر مشغول بررسی شیوع این باکتری در لس‌آنجلس هستند. به کسانی که به‌طور بالقوه در معرض خطرند، هشدار داده شده است.

در حال حاضر بسیاری از موارد مصرف آنتی‌بیوتیک در سراسر دنیا شامل مصرف خودسرانه یا حتی تجویز بی‌مورد این دارو توسط پزشکان می‌شود. نکته‌ای که علاوه بر ایجاد مشکلاتی مثل چاقی و اضافه‌وزن که خود شخص مصرف‌کننده را درگیر می‌کنند، زمینه‌ساز مقاوم شدن انواعی از باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها شده و در آینده‌ای نه چندان دور، بشر را از امکان استفاده از این گروه دارویی بسیار مهم، بی‌نصیب خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.