ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه اعتراضی در مورد مرگ ۸ کارگر ساختمانی: احساس مسئولیت کنید

در نامه کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آمده است که زندگی دو میلیون کارگر ساختمانی برای مسئولان اصلی ساخت و ساز کشور اهمیتی ندارد

کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور، در واکنش به حادثه کشته شدن هشت کارگر ساختمانی که روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن، بر اثر سقوط آسانسور یک مجتمع مسکونی در حال ساخت در اصفهان کشته شدند، نامه‌ای به وزرای کشور و راه و شهرسازی نوشته است.

این کانون بالا رفتن آمار تعداد کارگران ساختمانی کشته شده در هنگام کار را ناشی از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت این کارگران دانسته و آن‌ها را متهم به بی‌مسئولیتی کرده است.

در نامه کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور آمده که زندگی دو میلیون کارگر ساختمانی برای مسئولان اصلی ساخت و ساز کشور، یعنی شهرداری‌ها، اداره‌های راه و شهرسازی و سازمان‌های نظام مهندسی اهمیت ندارد، در حالی که در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا اهمیت و توجه به نیروی انسانی از اولویت‌های توسعه است.

کانون انجمن‌های صنفی ساختمانی کشور با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی این دو وزارت‌خانه را متهم کرده که با بیمه کارگران ساختمانی در ایران مخالفت می‌کنند.

این در حالی است که امروز ۳۰ بهمن، در جلسه‌ای که در اداره کار شهرستان اصفهان، با حضور سازنده آسانسور مجتمع سپهر برگزار شد، کارفرما و بسیاری از افرادی که برای حضور در جلسه فراخوانده شده بودند، در آن حاضر نشدند. در این جلسه سازنده آسانسور ادعا کرده که برای تعمیر و نگهداری بالابر با کارفرما قرارداد داشته است و مدارک آن موجود است.

رئیس اداره بازرسی کار اصفهان ابراز امیدواری کرده که غایبان این جلسه، در جلسه روز شنبه ۲ اسفند حاضر شوند و نسبت به این حادثه پاسخگو باشند.

رئیس اداره بازرسی کار اصفهان همچنین گفته که هنوز پروانه ساخت این مجتمع مسکونی از سوی کارفرما ارائه نشده است.

گفته می‌شود که «اره شدن سیم بالابر»، دلیل سقوط آسانسوری بود که ۹ سرنشین آن را کشته و زخمی کرد. چهار کارگر برق‌کار و چهار کارگر ساده ساختمانی در این حادثه جان باختند.

کار‌شناسان ایمنی این حادثه را ناشی از استفاده نا‌به‌جا از آسانسور حمل بار برای حمل مسافر و همچنین رعایت نشدن نکات ایمنی هنگام نصب و راه‌اندازی آن دانسته‌اند.

این حادثه در حالی روی داده که به تازگی، پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرده که آمار کارگران کشته شده اصفهان در ۱۰ ماهه گذشته، ۲۲ درصد افزایش داشته است و تعداد ۱۲۷ نفر (همگی مرد) به دلیل حوادث ناشی از کار در اصفهان جان باخته‌اند.

همین گزارش آمار مصدومان ناشی از حوادث کار اصفهان را دو هزار و ۵۲۲ مورد اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو دهم درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار پزشکی قانونی، ۷۰ درصد قربانیان حوادث کار در صنعت ساختمان جان خود را از دست می‌دهند. تنها ۱۰ درصد افرادی که دچار حادثه می‌شوند، بیمه‌شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.