ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شهردار کاراکاس به اتهام توطئه علیه دولت ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا با حضور در تلویزیون اعلام کرد که شهردار کاراکاس قصد کودتا داشته؛ آن هم در حالی که دولت در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده که آنتونیو لدزما، شهردار کاراکاس، به اتهام نقش داشتن در یک توطئه‌ علیه دولت بازداشت شده است. نیکولاس مادورو، با حضور در تلویزیون اعلام کرد که شهردار پایتخت قصد کودتا داشته؛ آن هم در حالی که دولت در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی است.

همسر آنتونیو لدزما، شهردار کاراکاس در حال اعتراض به بازداشت همسرش

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده که لدزما به خاطر انجام جرائمی خلاف قانون اساسی محاکمه خواهد شد. او آمریکا را به همکاری در این «توطئه» متهم کرد. آمریکا این اتهام را رد کرده است.

آنتونیو لدزما از مخالفان دولت ونزوئلا است و در دفترش بازداشت شده است. هفته گذشته نیز مادورو، لدزما و گروهی از مخالفان دولت را متهم کرده بود که در تلاش برای توطئه علیه دولت او بوده‌اند، اما شهردار کاراکاس این اتهام را رد کرده و گفته بود عامل اصلی بی‌ثباتی، دولت است.

با انتشار خبر بازداشت شهردار کاراکاس، صد‌ها نفر در مقابل نهاد امنیتی ونزوئلا تجمع کردند. تصور می‌شد که لدزما در این محل نگهداری می‌شود. همچنین گروه دیگری از مردم با کوبیدن بر قابلمه‌ها و  به صدای درآودن بوق خودروها، اعتراض خود را به دستگیری شهردار کاراکاش نشان دادند. هواداران او نیز فراخوان داده‌اند که روز جمعه ۲۰ فوریه همراه دیگر معترضان تجمع خواهند کرد.

در آستانه سالگرد اعتراضات سال گذشته در ونزوئلا، شهردار کاراکاس همچنین متهم شده که در آن اعتراضات نقش داشته است.

تظاهرات سال گذشته در ونزوئلا از ماه فوریه و در واکنش به تورم مزمنی رخ داد که در سال ۲۰۱۳ به ۵۳ درصد رسید. در پی اعتراض‌های پراکنده دانشجویی و پس از کشته شدن سه نفر در راهپیمایی ۱۲ فوریه این تظاهرات به یک اعتراض ملی بدل شد.

مخالفان دولت ونزوئلا چندین مرتبه پیشنهاد نیکولاس مادورو برای گفت‌وگو در مورد شرایط را رد کردند. با این حال مادورو مخالفان دولت را متهم به افراط‌گرایی کرد و معترضان را تروریست و فاشیست نامید.

در اعتراضات سال گذشته، سه ژنرال‌ این کشور به اتهام «طراحی شورش علیه دولت» و «ارتباط مستقیم با برخی از مخالفان» بازداشت و به دادگاهی نظامی احضار شدند.

اعتراضات سال گذشته، از شدید‌ترین ناآرامی‌هایی بود که ونزوئلا طی یک دهه اخیر شاهد آن بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.