ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمان حمله گسترده ارتش عراق و کردها به موصل اعلام شد

در تابستان گذشته گروه «دولت اسلامی» موصل را تسخیر کرد. در آن زمان ارتش عراق بدون مقاومت از این شهر گریخت. اکنون بازپس‌گیری موصل در دستور کار قرار گرفته است.

ارتش عراق که تابستان گذشته بدون مقاومت شهر موصل را به گروه «دولت اسلامی» واگذار کرده بود اکنون در صدد بازپس‌گیری این شهر برآمده است.

ارتش عراق تابستان گذشته بدون مقاومت شهر موصل را به نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) واگذار کرد.

ارتش آمریکا می‌گوید در ماه آوریل یا مه سال جاری، حمله به شهر بزرگ موصل آغاز خواهد شد.

مرکز فرماندهی آمریکا اعلام کرد در این حمله گسترده ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر شرکت خواهند داشت. از ۱۲ گردان زرهی ارتش عراق پنج گردان توسط ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تعلیم دیده‌اند. این پنج گردان، هسته اصلی حملات نظامی را تشکیل خواهند داد.

بنا به اعلام مرکز فرماندهی آمریکا، همزمان با این حمله نیروهای پیشمرگه‌ کرد نیز از شمال و غرب به سوی موصل پیشروی خواهند کرد.

نیروهای امنیتی متشکل از مأموران سابق پلیس و وابستگان به قبایل این شهر  نیز در این عملیات شرکت خواهند داشت. قرار است این نیروها به محض آن‌که جنگجویان داعش از شهر رانده شدند، کنترل شهر را در دست گرفته و مانع از هرج‌ومرج شوند.

به‌گفته ارتش آمریکا از آن‌جا که ماه رمضان در پیش است و هوا در تابستان بسیار گرم خواهد شد، حمله در این فصل مسئله‌ساز است.

هنوز روشن نیست که ارتش آمریکا چرا با چنین جزئیاتی از نقشه عملیات آینده سخن می‌گوید. خروج داوطلبانه داعش از شهر استراتژیک و مهم موصل نیز غیرمحتمل به نظر می‌رسد. احتمالاً آمریکایی‌ها امیدوارند که شبه‌نظامیان داعش به‌منظور تمرکز بیشتر در موصل به سوی این شهر حرکت کنند و در این هنگام، با حملات هوایی به آن‌ها یورش برند. شاید هم ارتش آمریکا می‌خواهد واکنش داعش را بسنجد و بعد در جایی دیگر حمله را آغاز کند.

ارتش عراق و فرار از دست داعش

گروه «دولت اسلامی» در ژوئن سال ۲۰۱۴ بدون مقاومت ارتش عراق، شهر موصل را فتح کرد. نیروهای امنیتی محلی و واحدهای ارتشی بلافاصله از شهر گریختند و تجهیزات و تسلیحاتی را که ارتش آمریکا در اختیار آن‌ها گذاشته بود، در شهر باقی گذاشتند. احتمالاً این تجهیزات بعدا در حمله به پیشمرگه‌های کرد و سربازان عراقی به‌کار برده شدند.

بنا به تخمین آمریکا، در حال حاضر یک تا دو هزار جنگجوی داعش در موصل به‌سر می‌برند.

موصل، دومین شهر بزرگ عراق، بیش از هر چیز به‌دلیل داشتن پالایشگاه‌های نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است. هنوز روشن نیست که چه تعداد از شهروندان در این شهر باقی مانده‌‌اند. قبل از تصرف موصل توسط داعش، این شهر بین ۱/۵ تا ۲/۸ میلیون نفر جمعیت داشت. صدها هزار نفر از این جمعیت، قبل از حمله داعش از شهر گریختند. بیشتر مسیحیان نیز در میان آن‌ها بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    این جنگیه بین دو عقیده یکی تشیع که معصومیتش بر همه آشکاره ودیگری تفکر وهابی و صهیونیصم که دیگه خباثت , پلیدی و انحراف هر دوتاشون کاملا روشن و واضحه این وسط یک عده غرب پرست(برده ی غرب) هم وجود دارن که دوس دارن اوضاعو بر عکس جلوه بدن*** اما مطمئن باشین که نصر من الله وفتح قریب...یا علی

  • Behrouz

    این جنگی است بین دو نیروی تبهکار سنی و شیعه و باید سالهای درازی ادامه یابد. غرب باید خود را بی نیازازانرژی خاورمیانه و روسیه کرده، صدور تکنولوژی به کشورهای اسلامی را ممنوع کرده و مرزهای خود را ببندد و در غیر اینصورت مسلمانان، اروپا را تبدیل به یک عراق و سوریه دیگرخواهند کرد.