ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام‌جمعه تهران: نمایندگان مجلس خبرگان باید وجودشان از اطاعت ولی‌امر پر باشد

موحدی‌ کرمانی در روزهای گذشته نیز گفته بود: «بعضی جریان‌ها که امید بسته‌اند در داخل مجلس خبرگان علیه مقام معظم رهبری حرکتی صورت دهند، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»

محمد‌علی موحدی‌ کرمانی در نماز جمعه این هفته تهران گفته است که نمایندگان مجلس خبرگان «باید وجودشان از اطاعت ولی‌امر پر باشد.»

این امام‌جمعه موقت تهران به مردم هشدار داده است که انتخاب اشتباه آنها در انتخاب خبرگان می‌تواند فاجعه عظیمی به دنبال داشته باشد.

این روحانی منسوب علی خامنه‌ای در روزهای گذشته با سخنرانی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفته بود: «بعضی جریان‌ها که امید بسته‌اند تا در داخل مجلس خبرگان علیه مقام معظم رهبری حرکتی صورت دهند، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند زیرا اعضای مجلس خبرگان هیچ فردی را شایسته‌تر و بهتر از رهبر معظم انقلاب نمی‌شناسند.»

به نظر می‌رسد که این اظهارات پاسخی باشد به گفت‌و‌گوی مفصل هفته پیش اکبر هاشمی رفسنجانی با روزنامه جمهوری اسلامی که در آن درباره مجلس خبرگان و انتخاب رهبر جمهوری اسلامی اظهار نظر کرده بود.

هاشمی رفسنجانی در این گفت‌و‌گو به صراحت گفته بود که اگر خبرگان به وظیفه خودشان درست عمل کنند، در صورت نبودن یک فرد مناسب حتماً می‌توانند (رهبری را) شورایی کنند. چون قانون شورا شدن هم باز است ... شاید در آینده بدون شورا نتوانند کار درستی انجام بدهند.»

او تأکید کرده بود که «البته این کار تا حدودی به مردم هم برمی‌گردد، چون اگر مردم نمایندگان خود را درست انتخاب کنند، می‌توان امیدوار بود. اتفاق بد در مجلس و هر جای دیگر که مردم بد انتخاب کنند، می‌افتد.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در این گفت‌و‌گو اظهار داشته بود که «خود آیت‌الله خامنه‌ای به من گفتند من احساس خفقان می‌کنم که انسان بخواهد برای همیشه بماند و مردم هم هیچ چاره‌ای نداشته باشند.»

۱۹ اسفند ماه امسال، مجلس خبرگان در ایران برای انتخاب جانشین محمدرضا مهدوی کنی، رییس پیشین مجلس خبرگان که مهر ماه درگذشت، تصمیم‌گیری خواهد کرد. رویارویی جریان‌های نزدیک به قدرت برای این انتخابات از حالا آغاز شده است و طرفداران علی خامنه‌ای در تلاشند تا مانع از کاندیداتوری احتمالی هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان شوند.

محمد‌علی موحدی کرمانی در نماز جمعه این هفته تهران همچنین گفته است که «اگر ضعفی در این ۳۶ سال دیده شده است باید بدون تعصب بیان شود.»

او تأکید کرده که چه بسا اشتباهاتی هم داشته‌ایم و از انتصاب بازرگان به نخست‌وزیری دولت موقت به عنوان نمونه‌ای از این اشتباهات نام برده است.

از مذاکرات هسته‌ای تا سینما

امام جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مذاکرات هسته‌ای در جریان میان قدرت‌های جهانی و ایران پرداخته و با یادآوردی دوباره خوش‌بین نبودن علی خامنه‌ای به این مذاکرات گفته است: «اگر مذاکرات به نتیجه رسید که چه بهتر و اگر نه، باید به ظرفیت درون تکیه کنیم.»

او درباره این ظرفیت درون توضیح بیشتری نداده است.

موحدی کرمانی با اشاره به این‌که وضعیت هسته‌ای ایران با ۱۰ سال قبل تفاوت بسیاری کرده، اضافه کرده است: «تعلیق را پذیرفتیم اما فهمیدیم که امیدی به اروپا نیست. این هم یک تجربه است. شاید اگر هم تعلیق را نمی‌پذیرفتیم، بعضی‌ها حقیقت برایشان روشن نمی‌شد.»

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز درباره مسائل فرهنگی صحبت کرده و گفته است که مسئولان باید بر روی کنسر‌ت‌ها دقت کنند. موحدی کرمانی خواستار نظارت بیشتر بر روی پخش فیلم‌ها شده است و گفته است که اگر فیلمی صد در صد اسلامی بود، به آن مجوز داده شود.

او درباره معیارهای شناسایی فیلم‌های صد در صد اسلامی صحبتی نکرده است اما گفته است که «مبادا در میان هنرمندان، کسانی با سابقه زشت، بد و همکاری با نظام شاهنشاهی و فتنه ۸۸ در جامعه نمایان شوند.»

موحدی کرمانی مدعی شده است که مردم از چنین هنرمندانی متنفرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    بزرگ ترین دلال نفتی ایران، درصدد خروج اموال خود از کشور پس از درج خبری درسحام که درباره خروج مراد شیرانی دلال مشهورنفتی و ارتباط وی با برخی محافل امنیتی که منجر به ممنوع الخروج شدن وی از کشور توسط مراجع قضایی جمهوری اسلامی گردید، اینک اخبار رسیده حکایت از خروج اموال دلال معروف نفتی که از وی با عنوان «دلال قمارباز» نام برده می‌شود، حکایت دارد. براساس اطلاع وب‌سایت شفاف نیوز، نزدیک به مصطفی پورمحمدی وزیردادگستری جمهوری اسلامی، «رضا مصطفوی طباطبایی» قصد دارد با ارائه وکالت‌نامه‌ای به «غلامرضا سعادت» وکیل خود، اموال منقول و غیرمنقول خود را از ایران خارج کرده و به کشور فرانسه منتقل نماید. مطابق اسناد موجود، «غلامرضا سعادت» که کارت معافیت از خدمت سربازی خود را درسال ۱۳۸۳ با عنوان «معافیت رهبری» دریافت کرده است، وظیفه خروج اموال «رضا مصطفوی طباطبایی» را از کشور برعهده دارد. گفته می‌شود«رضا مصطفوی طباطبایی» هم اکنون درشهر موناکو فرانسه اقامت دارد و وکالت‌نامه ارائه شده را سفارت ایران در دوبی، به «غلامرضا سعادت» تنظیم کرده است. بنا به اطلاع خبرنگارسحام، «رضا مصطفوی طباطبایی» که دلالی قرارداد «کرسنت» را نیز برعهده داشته، در زمان رسیدگی به پرونده این شرکت نفتی، مدتی نیز بازداشت شده است. وی در شرکت «سپنتا اینترنشنال» نیز با «مراد شیرانی» شراکت دارد. پیش‌تر درج خبری درسحام که خبر از خروج مخفیانه اموال «مراد شیرانی» ازکشور را می‌داد، موجب ممنوع الخروج شدن وی از کشور گردید و روند انتقال اموال این دلال نفتی به خارج ازکشور را متوقف کرد. براساس گزارشات و مدارک موجود، «رضا مصطفوی طباطبایی» در زمان بازداشت خود توسط «رضا یوسفی» بازجوی پرونده، به همکاری با نهادهای امنیتی ترغیب شد و پس ازقبول این همکاری، تبدیل به بزرگ‌ترین دلال نفتی ایران شده است. برخی نهادهای امنیتی از«مصطفوی طباطبایی» به‌عنوان«پوشش» برخی اقدامات غیرقانونی خود استفاده می‌کنند، تا جایی‌که پس از این همکاری، خریداری ۱۴ دکل نفتی شامل ۱۰ دکل خشکی و۴ دکل دریایی از کشورچین(بدون انتقال فن‌آوری به ایران) به وی واگذار شده و بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین قرارداد خرید نفتی به «رضا مصطفوی طباطبایی» واگذار شده است. اسناد موجود دراختیارسحام، ازعمق نفوذ «رضا مصطفوی طباطبایی» برارکان کشور، مدیران ارشد انرژی وزارت اطلاعات دولت قبل، برخی آقازاده‌ها و نمایندگان مجلس حکایت دارد. به طوری‌که افراد زیادی با پرداخت مبالغی به همکاری با وی اقدام کرده اند و اسناد متعددی از این پرداخت‌ها نزد «رضا مصطفوی طباطبایی» وجود دارد که مانع از هرگونه پیگیری قضایی جدی برای تعقیب وی شده است. گفتنی‌است «رضا مصطفوی طباطبایی» درسال ۱۳۸۹ ازکشور ممنوع الخروج بوده، اما با استفاده از ارتباطات خاص خود، این ممنوع الخروجی را رفع و به کشور فرانسه گریخته است. دلال بزرگ نفتی با برخی آقازاده‌ها و دست اندرکاران کشور، اسناد «جعاله» را به امضاء رسانیده است که برطبق این اسناد، دوطرف از هرگونه خیانت به یکدیگر منع شده و هرخیانتی به طرف مقابل، تاوان سنگینی را در پی دارد

  • hasani

    ......فیلمی صد در صد اسلامی بود، به آن مجوز داده شود.?!! مثل چ مثل چمران ؟!!

  • hamid

    بساطتان را جمع کرده و تا برایتان دیر نشده  برگردید به مساجد. 

  • موسی

    «خود آیت‌الله خامنه‌ای به من گفتند من احساس خفقان می‌کنم که انسان بخواهد برای همیشه بماند و مردم هم هیچ چاره‌ای نداشته باشند.» دیشب خواب دیدم مردم هجوم میبرند بطرف میدان بزرگی در تهران! من هم کنجکاو شدم و همراه مردم بطرف ان میدان  کشیده شدم! در میدان صدها هزار نفر جمع شده بودند و درست وسط میدان سکوی بزرگی ساخته بودند! درست وسط این سکو خامنه ای نشسته بود و به گردنش چندین طناب بسته بودند وگروهای  زیادی سر طنابها را گرفته و به جهت های مختلفی میکشند و هر گروهی از خامنه ای می خواست حرفهای انها را با زبان خود تکرار کند! خامنه ای در حال خفگی و دست و پا زدن حرفهای انها را  تکرار میکند و  ترس از اینکه دوباره طناب ها را بکشند! همانجا تعدادی از چاکران حلقه بگوش  خود را بعنوان امام جماعت شهرها  انتخاب میکند! چاکران چهار زانو  روبروی او مینشنند و شروع میکنند بشعار دادن                         ( وجوودمان از اطاعت ولی‌امر پر است) در اخر خامنه ای  با لبخندی به لب دستی بلند میکند غلامان حلقه بگوش سکوت میکنند! خامنه ای تمام حرفهای گروه های مختلف طناب بدست راکه باو گفته بودند تکرار کرد و به  غلامان دستور دادهرکدام صد دفعه ان حرفها را مثل طوطی تکرار کنند! البته تعدادی  از انها بدلیل کهولت ان گفته های ولی امر را باید صد دفعه دیگر تکرار میکردند! البته اکثریت مردم در ان میدان حوصله شنیدن حرف های تکراری غلامان حلقه بگوش را  نداشتند از  انجا دور شدند! و سکوت بر قرار شد من هم ازخواب بیدار شدم و از انتهای  رویا یم  خلاص شدم! موسی       

  • روزبه

    چشم جناب ملا شما فقط تمر بفرمائید. ما همه گوسفند تو این جماعت گوش به حرفای تویم خمینی

  • arjomand

    مطابق روایات باید دهان ادمهای چاپلوس و متملق را پر از خاک کرد ولی معظم اله نه تنها دهان اینها را پر از خاک نمیکند که هیچ تمام پستهای کلیدی را نیز در اختیار این متملقان قرار داده. ظاهرا بینی معظم اله به بوی تعفن تملق و چاپلوسی عادت کرده که البته جای هم تعجب ندارد. تمام نظامهای خودکامه نهایتا به سمت کیش شخصیتی و خودی پروری پیش رفته و کشوری را به کام نابودی فرو میبرند. علی خامنه ای هم از این قاعده مستثنا نیست

  • hamid rafi

    ببخشید باز فضولی میکنم، در استبداد ولایت مطلقه آخوند! این قانون اساسی‌ که به اندازه قبا "رهبر" بریده شده چطور است که هر روز لازم میشود که یک روضه خان!! فریادش بلند بشود و بگوید باز تنگ است!! و مدعی حرف جدیدی بشود! با ملت ایران است که برای حفظ حقوق خود و وطن این ظالمان را از تخت شاهی‌ که برای خود ساخته‌اند به پایین بکشد و تخت "ولایت مطلقه" را برای همیشه نابود سازد! تا هرگز نه شاه! نه آخوند نه ..فکر "چوپانی" بر ما به او دست ندهد!شاد باشید. حمید

  • esi

    این حیوان .مثل.آغ احتیاج به ..جام ***.. غلیظ دارند ..

  • حمید

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در این گفت‌و‌گو اظهار داشته بود که «خود آیت‌الله خامنه‌ای به من گفتند من احساس خفقان می‌کنم که انسان بخواهد برای همیشه بماند و مردم هم هیچ چاره‌ای نداشته باشند.» اینهم نمونه دیگری از اشک تمساح ریختن حجت الفساد المفسدین هاشمی رفسنجانی که خود باتقلب خامنه ای را بعنوان رهبر خفقان به ملت تحمیل کرد!

  • حمید

    "این امام‌جمعه موقت تهران به مردم هشدار داده است که انتخاب اشتباه آنها در انتخاب خبرگان می‌تواند فاجعه عظیمی به دنبال داشته باشد." چه فاجعه عظیمی میتواند عظیمتر از رهبری یک فرعون معظم انقلاب که ۲ تا ۳ قدم بیشتر با گور خود فاصله ندارد باشد؟ و این سخنگوی فرعون اگر ذره ای از ایمان به خدا در دلش از پُری وجود از طاعت به خدا سخن میراند و نه از فرعون عمامه به سری.

  • محمد

    این سخنان ایشان و بایدی که گفته است فتواست؟ نصیحت اخلاقی است؟ دستور نظامی است؟ اصلا این آقا دقیقا کیست که مردم را به صورت یک طرفه مخاطب قرار می دهد؟ تف بر عوام گندیده ای که با حضور در نماز جمعه فرصت چنین شوی ضد مردمی و ضد خردی را به این اوباش می دهند. برای یک لقمه نان و یونجه و وعده چراگاه هایی سبز در آن دنیا چه کارها که نمی شود کرد.