ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سيا طرح‌ تقلبی ساخت سلاح هسته‌ای به ايران داده‌ است

در یک دادگاه رسيدگی به پرونده افشای اسرار محرمانه جاسوسی عليه ايران، گفته شده‌ که «سیا» طرح‌های جعلی ساخت اجزاء بمب هسته‌ای را به نمايندگان ايران در اتریش رسانده‌ است.

افشای عمليات مخفيانه آژانس اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) عليه برنامه هسته‌ای ايران ممکن است آژانس بين‌المللی انرژی اتمی را به بازبينی تحليل‌های خود وادار کند.

تظاهرات در هنگ کنگ علیه جاسوسی آمریکا - عکس آرشیوی

بر اساس گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، دو ديپلمات غربی ضمن اعلام این خبر به اطلاعات تازه‌ای اشاره کرده‌اند که در دادگاه رسيدگی به پرونده جفری استرلينگ، متهم به افشای اسرار محرمانه جاسوسی عليه ايران، آشکار شده‌ است.

با توجه به مدارک تسليم‌شده در اين دادگاه، ۱۵ سال پيش در فوريه سال ۲۰۰۰، سازمان اطلاعات آمريکا (سيا) طرح‌های جعلی ساخت اجزاء بمب هسته‌ای را به دست برخی از نمايندگان دولت ايران رسانده‌اند.

پيتر جنکينز، فرستاده‌ پيشين بريتانيا در سازمان انرژی اتمی نيز در گفت‌وگو با بلومبرگ تأکيد کرد که «ماجرای يادشده این احتمال را مطرح می‌کند که شايد سرويس‌های اطلاعاتی متخاطم "شواهد قابل‌توجه ساختگی" در [برنامه‌ هسته‌ای] ايران قرار داده‌ باشند تا آژانس اتمی آنها را ببيند و کشف کند.»

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی بر اساس وظايف بين‌المللی‌اش باید تعيين کند که آيا ايران به دنبال سلاح اتمی بوده‌ است يا خير. فاش‌شدن عمليات پنهانی سيا می‌تواند اين سازمان را به بازبينی و بررسی دوباره‌ داده‌ها و مدارک خود وادار کند.

يک سخنگوی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌ است که آژانس داده‌های دريافتی خود را تحت ارزيابی کامل قرار می‌دهد.

«بلومبرگ» می‌گوید که هيچ فردی از سازمان سيا برای پاسخگويی درباره اين خبر در دسترس نبوده‌ است.

این اسناد مورد بحث سيا روز ۱۴ ژانويه و در جريان محاکمه جفری استرلينگ تحويل دادگاه الکساندريا در ايالت ويرجينيا شده‌ بودند. جفری استرلينگ به افشای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره‌ عمليات‌های جاسوسی عليه ايران متهم شده‌است.

استرلينگ، مأمور پیشین اطلاعاتی، در يک پروژه‌ سيا عليه ايران کار می‌کرد که در آن یک مأموران اطلاعاتی ايالات متحده طرح‌های غلطی را برای ساخت اجزاء مختلف سلاح‌های هسته‌ای به هیأت نمايندگی ايران در سازمان انرژی اتمی در اتريش ارائه داد. استرینگ متهم است که این اطلاعات محرمانه را در اختیار یک خبرنگار گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    اختصاص 32میلیارد دلار که صرف جنگ و کشتار برای حفظ رژیم اسد در سوریه شده یا میلیاردها دلار که صرف تحقق رؤیای شوم بمب اتمی گردیده، یا میلیاردها دلار دیگر که به حسابهای بانکی آقا زاده ها و دیگر سردمداران حکومت سرازیر گشته، اسمش را در بودجه «امور جاری کشور» مینامند!!

  • امین

    جالبه که کرامات ولی امر مفسدین جهان قابلیت تشخیص اطلاعات جعلی رو نداره

  • ایران

    آقای جلال، خوبی؟؟؟ اینقدر به خودت فشار نیار، ما اصلا همه نفهم و تو و رهبرت فهمیده. از این همه درایت رهبرت هست که الان اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فقر و فحشا و استعمال مواد مخدر ما به قول رهبرتون رکورد زده دیگه؟؟؟ در ضمن هر چی شما دارین از رهبرته، همه رو با خودت و امثال خودت جمع نزن. شما چرا عادت کردین به جای مقایسه ایران با 4 تا کشور درست حسابی همش ما رو با گداگشته ها مقایسه میکنید؟؟؟

  • جلال

    سلام - فقط به اون *** که هر چه لایق خودش و خانوادشه به رهبرمان و رییس جمهور خوبمان میگه خواستم بگم ***دهن *** رو ببند من میدونم این حرفا از روی نادانی و نفهمی هست تو هیچی نمیفهمی از اوضاع مملکت و جهان که توی کشورهای همسایه چه حبره اونوقت از کشور خودت و رهبر عزیزمون که هرچه داریم از اوست داری انتقاد میکنی اونم با فحاشی پس بازم میگم ***ر

  • hasani

    بازهم میگویند دنبال ساختن بمب نیستیم !

  • بهنام

    فقط باید خندید ، به حال مسئولین و متوهمین پر مدعا ی نظام فاسد اسلامی ، از خامنه ای ولی امر دزدان جهان تا آن کوتوله سیاسی احمدی نژاد .