ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

• متحدان داعش مسئولیت انفجار روبروی خانه سفير ايران در لیبی را پذیرفتند

منزل سفير ايران در مرکز طرابلس پایتخت لیبی واقع است و او در زمان انفجار در ليبی نبوده است. منابع محلی می‌گویند در این انفجار دو بمب عمل کرده است.

انفجار بمب در مقابل خانه سفير ايران در ليبی خسارت مختصری به اين ساختمان خالی از سکنه وارد کرد.

سفارت ايران در طرابلس تعطيل است و سفير به صورت ترددی انجام وظيفه می‌کند

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آگاه در ليبی گفته‌اند که عامل انفجار بمب دست‌سازی بوده که يکشنبه ۲۲ فوريه در ميان زباله‌های نزديک به در ساختمان کار گذاشته شده است.

منزل سفير ايران در مرکز طرابلس پایتخت لیبی واقع است و او در زمان انفجار در ليبی نبوده است. به گزارش ايرنا، سفارت ايران در طرابلس تعطيل است و سفير به صورت ترددی انجام وظيفه می‌کند.

به گفته یکی از مقامات پلیس طرابلس، در واقع دو انفجار رخ داده است. هر دو بمب در کنار یکدیگر کار گذاشته شده بودند، و انفجار بمب اول موجب انفجار دوم شده بود. به گفته او، انفجار دوم تنها با هدف ایجاد سردرگمی صورت پذیرفته بود.

داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت

ساعاتی پس از انتشار این خبر متحدان دولت اسلامی در لیبی که طی هفته‌های اخیر فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند، مسئولیت این انفجار را پذیرفتند.

پیش‌تر، چند تن از سفرای کشورهای دیگر حاضر در لیبی، از جمله الجزایر، مصر، و امارات متحده عربی، نیز هدف حمله قرار گرفته بودند، که هیچ کدام تلفاتی در پی نداشته است.

ليبی در ماه‌های اخير شاهد جنگ قدرت بين دو دولت و چند گروه شبه‌نظامی بوده است. در حال حاضر دو دولت بر سر اداره اين کشور رقابت دارند؛ يک دولت به شبه‌نظاميان گروه «فجر ليبی» نزديک و در طرابلس مستقر است و ديگری از حمايت جامعه جهانی و همچنين مصر برخوردار است و مقر آن در شرق ليبی و در طبرق است.

جمعه، يک اسفند نيز سه انفجار در شرق ليبی رخ داد که جان دست کم ۴۰ نفر را گرفت. اين انفجارها در پاسخ به حمله هوايی ارتش مصر به مواضع گروه دولت اسلامی رخ داد. گروه دولت اسلامی مسئوليت دو مورد از اين سه انفجار را بر عهده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • asd

    خودمانیه

  • nader

    پشتیبانی ۱۹۰ تن از کنشگران مدنی و سیاسی از نامه به رئيس فيفا جهت لغو ممنوعيت حضور زنان در ورزشگاه‌ها ۱۹۰ تن از کنشگران مدنی و سیاسی، از جمله نسرین ستوده، پرستو فروهر، محمد نوری‌زاد، محمد ملکی، حشمت طبرزدی، کورش زعیم، شیرین عبادی و چهره‌هایی از طیف‌های گوناگون سیاسی در خارج از کشور، پشتیبانی خود را از نامه به سپ بلاتر، رئيس فدراسیون جهانی فوتبال (فيفا)، در راستای رفع ممنوعيت از حضور زنان ايرانى در ورزشگاه‌هاى فوتبال، اعلام کردند

  • sina

    صدها تن از اهوازى هاى مقيم اروپا در اعتراض به آنچه «سیاست های نژادپرستانه رژيم جمهورى اسلامى علیه مردم عرب اهواز» ناميدند در مقابل مقر سازمان ملل متحد در پایتخت اتریش وین، روز جمعه تظاهرات كردند. تظاهر کنندگان از مناطق مختلف اروپا برای مشارکت در تظاهرات سرازیر شدند. آن‌ها تابلوهایی به دو زبان عربی و انگلیسی در دست داشتند و در شعارهای خود نسبت به آن‌چه «کوچ اجباری و ترکیب دموگرافی ساکنان عرب احواز» نامیدند، اعتراض کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین عملیات سد سازی، انتقال آب و تغییر مسیر رودها از این استان عرب نشین به سمت مناطق مرکزی ایران را محکوم کردند؛ سیاستی که به خشک شدن هور العظیم بزرگترین تالاب طبیعی خاورمیانه منجر شده و بلایایی زیست محیطی به وجود آورده است. توفان‌های شن و گردوخاکی که در هفته‌های اخیر استان را فرا گرفته و بسیاری از شهروندان را به بیمارستان‌ها کشانده، از جمله این بلایا است

  • faryad

    نیروهای اسد ۴۸ نفر از جمله ۱۰ کودک را در حلب اعدام کردند بنا بر گزارشی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه منتشر کرده، «کشتار» هفته گذشته در یکی از شهرک‌های استان حلب در شمال سوریه روی داده است. بنا بر این گزارش، سه شنبه گذشته نیروهای دولتی سوریه به همراه شبه‌نظامیانی از سوریه، لبنان، ایران و اقغانستان، به شهرک «ریتان» در حومه شمالی حلب یورش بردند. این یورش با کمک «مخبرانی» از شهرک روی داده است. این گزارش می‌افزاید که «طی این یورش، ۴۸ شهروند سوری اعدام شدند. ۱۳ تن آن‌ها از گروه‌های مخالف اسد بودند که به همراه خانواده‌هایشان اعدام شدند. قربانیان از ۶ خانواده بودند. ۱۰ تن از اعدام شدگان کودک و ۵ تن زن بودند.» بنا بر این گزارش: «برخی از آن‌ها بدون هیچ مقاومتی در خانه‌هایشان اعدام شدند. یکی از آن‌ها برای دفاع از خانواده خود تنها دو گلوله شلیک کرد که پس از آن او به همراه خانواده‌اش اعدام شدند. یکی دیگر نیز در حالی که به همراه خانواده برای فرار از شهرک تلاش می‌کرد، کشته شد.»

  • nasim

    میدانند که عامل تنش ها به کجا ختم میشود.