ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری دختر هفت‌ساله در نیجریه، جان پنج نفر را گرفت

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما مقامات نیجریه حمله را مرتبط با گروه جهادی بوکو حرام می‌دانند؛ در این حمله ۱۹ نفر زخمی شدند.

دختربچه‌ای هفت‌ساله در حمله‌ای انتحاری نیجریه، جان خود و پنج نفر دیگر را گرفت. در این حمله ۱۹ نفر زخمی شده‌اند.

عکس از آرشیو

عصر یکشنبه سوم اسفند ماه / ۲۲ فوریه، دختربچه‌ای هفت‌ساله که سعی داشت وارد بازاری در شهر پاتیسکوم نیجریه شود، خود را منفجر کرد. هنوز کسی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما مقامات نیجریه حمله را مرتبط با گروه جهادی بوکو حرام می‌دانند.

شاهدان عینی جثه دختربچه را «کوچک» توصیف کرده‌اند و به رویترز گفته‌اند که به نظر نمی‌آمده که بیش از هفت سال سن داشته باشد.

حمله به بازار در شهر پاتیسکوم، در شمال شرقی نیجریه بیشتر شبیه به حمله‌هایی است که بوکو حرام مسئولیت آن‌ها را به عهده گرفته که در آن از کودکان به عنوان حمل‌کننده بمب استفاده شده است.

به گفته ابراهیم مایشاگو که شاهد این انفجار بوده، دختربچه سعی کرده بوده که از ایست بازرسی درب ورودی بازار عبور کند که ماموران به او اجازه ورود نمی‌دهند. او سپس از زیر طناب رد می‌شود و خود را منفجر می‌کند.

استفاده از دختربچه‌ها به عنوان بمب‌گذاران انتحاری از سال گذشته تاکتیک انتقامی بوکو حرام شده است. زمانی که فشارهای نظامی بر این گروه افزایش می‌یابد، آن‌ها کودکان را ناچار می‌کنند که حامل بمب شوند. برخی بر این باورند که این‌ها کودکانی هستند که این گروه پیش از این در حملات مختلف ربوده است.

حمله پاتیسکوم، دومین حمله انتحاری امسال بود که در آن از کودکان استفاده شده بود. در ۱۱ ژانویه، دو بمب‌گذار انتحاری کودک و نوجوان موجب کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۳۷ نفر شدند.

انتقام از غیرنظامیان روشی برای ایجاد وحشت عمومی است و بیشتر با هدف ترساندن مردم برای شرکت نکردن در انتخابات ۲۸ مارس نیجریه است. این انتخابات به خاطر حملات بوکو حرام از ۱۴ ماه فوریه به ۲۸ ماه مارس تعویق یافت. بوکو حرام در حین حمله به شهرها و روستاهای شمال شرق نیجریه، شب‌نامه و اعلامیه پخش می‌کند و غیرنظامیان را تهدید می‌کند که حوزه‌های رأی‌دهی را در روز انتخابات هدف حمله قرار خواهند داد.

این بمب‌گذاری‌ها چالش امنیتی بزرگی برای گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه است که قرار است امنیت مردم را در انتخابات آتی تأمین کند. شبه‌نظامیان جهادی بوکو حرام این رئیس‌جمهور مسیحی را به رسمیت نمی‌شناسند و خواهان ایجاد خلافت اسلامی در نیجریه، چاد، کامرون و نیجر هستند.

حملات هوایی ارتش نیجریه شهر مرزی باگا در شمال شرقی این کشور را روز شنبه از دست بوکو حرام آزاد کرد. با این حال گودلاک جاناتان اخیراً اذعان کرد که دولت او توانایی‌ها و ظرفیت‌های گروه‌ه افراطی بوکو حرام را دست‌ کم گرفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.