ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ارتش اوکراین نمی‌تواند سلاح‌های سنگین خود را از منطقه درگیری خارج کند»

پیش‌تر جدایی طلبان و ارتش اوکراین اعلام کرده بودند که خروج سلاح‌های سنگین از یکشنبه ۲۲ فوریه آغاز و طی دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

ارتش اوکراین نمی‌تواند سلاح‌های سنگین خود را از مناطق شرقی این کشور خارج کند چرا که جدایی‌طلبان هوادار روسیه با وجود اعلام آتش بس، حملات خود را در خطوط مقدم این مناطق متوقف نکرده‌اند.

سربازان ارتش اوکراین در منطقه آرتمیوسک در شرق این کشور

ارتش اوکراین می‌گوید که به دلیل استمرار حملات جدایی‌طلبان، قادر به خارج کردن سلاح‌های سنگین خود نیست. در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته (۲۱ و ۲۲ فوریه)، جدایی طلبان و ارتش اوکراین اعلام کردند که به توافقی رسیده‌اند که بر مبنای آن، روند خارج کردن سلاح از مناطق مورد مناقشه آغاز خواهد شد. این کار بخشی از توافق‌نامه آتش بسی است که از ۱۵ فوریه اجرا شده است.

یک مقام ارشد جدایی‌طلبان شرق اوکراین، روز یکشنبه ۲۲ فوریه، گفته بود که خروج سلاح‌های سنگین از یکشنبه آغاز و طی دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

او همچنین گفته بود که جدایی‌طلبان پس از خارج کردن سلاح‌های سنگین خود می‌توانند با «میانجی‌گری بین‌المللی»، به یک توافق صلح جامع دست یابند.

در روزهای اخیر، میزان خشونت در مناطق محل درگیری تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته بود اما اکنون گفته می‌شود که جدایی‌طلبان دو بار در شامگاه گذشته به سربازان ارتش اوکراین حمله کرده‌اند.

ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی ارتش اوکراین، در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده که به دلیل ادامه حملات به مواضع دولت اوکراین اکنون نمی‌توان سخنی از خارج کردن سلاح به میان آورد.

در همین حال، روز یکشنبه ۲۲ فوریه، صدای انفجار‌های مهیبی در مناطق تحت کنترل شورشیان به گوش رسید. وب‌سایت‌های منتسب به جدایی‌طلبان اعلام کرده اند که ساختمان‌های بسیاری بر اثر حملات توپخانه‌ای آسیب جدی‌ دیده‌اند.

کمتر از دو هفته پیش، رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در پیمان «مینسک ۲»، بر سر آتش‌بسی توافق کردند که «روزنه امیدی» برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین تلقی ‌می‌شد.

با این حال، آمریکا با وجود آشکار شدن اولین نشانه‌های موفقیت مذاکرات «مینسک ۲» و تبادل اسیران، روسیه را به دلیل ادامه درگیری‌ها در دونتسک، به تحریم بیشتر تهدید کرد.

در ۱۰ ماه گذشته، نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در درگیری‌های دولت اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.