ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج سال زندان برای یکی از رهبران جوان انقلاب مصر

دادگاهی در مصر، علاء عبدالفتاح، از رهبران جوان انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ را به‌ همراه گروهی از همفکرانش به اتهام اقدام خشونت‌آمیز در یک تظاهرات غیرقانونی به زندان محکوم کرد.

علاء عبدالفتاح، از چهره‌های جوان انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱، روز دوشنبه ۲۳ فوریه / ۴ اسفند در دادگاهی به اتهام اقدامات خشونت‌آمیز در یک تظاهرات غیرقانونی به پنج سال زندان محکوم شد.

علا عبدالفتاح از چهره‌های اصلی انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ۲۴ نفر از همفکران عبدالفتاح که از جوانان چپ محسوب می‌شوند نیز به احکامی از ۳ تا ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

بنا به این گزارش مقامات مصری با احکام قضائی خود نه فقط اسلامگرایان که همه مخالفان، از جمله نیروهای سکولار و چپ را نیز سرکوب می‌کنند.

افرادِ محاکمه‌شده متهم بودند که در جریان تظاهرات غیرقانونی‌ای که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ برگزار شد به پلیس حمله کرده‌اند. علاء عبدالفتاح به‌ویژه به سرقت دستگاه بی‌سیم یک افسر پلیس متهم شده بود.

عبدالفتاح در ماه ژوئن سال گذشته به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود اما دستگاه قضایی مصر به دلیل آن‌که حکم را غیابی اعلام کرده بود محاکمه او را تکرار کرد.

عبدالفتاح همچنین پائیز سال گذشته در تظاهراتی در قاهره بازداشت شده بود که پس از سپردن وثیقه در ماه مارس آزاد شد. در این تظاهرات ۲۵ نفر به‌دست نیروهای امنیتی کشته شدند. بیشتر قربانیان مسیحیان قبطی بودند که علیه آتش‌زدن کلیسایی در منطقه اسوان اعتراض کرده بودند.

شعار علیه قدرت نظامی

۲۲ تن از جوانان محکوم‌شده که در پشت میله‌ها رأی دادگاه را دنبال می‌کردند پس از اعلام رأی کف زدند در حالی که بستگان و نزدیکان آن‌ها با اشک‌هایی بر گونه‌های‌شان فریاد «مرگ بر حکومت نظامی» سر دادند.

در این محاکمه سه نفر به‌طور غیابی به ۱۵ سال زندان و بقیه هر کدام به ۳ سال حبس محکوم شدند. همچنین آن‌ها باید ۱۰۰ هزار پوند مصر (حدود ۱۱ هزار و ۵۷۰ یورو) به‌عنوان جریمه بپردازند.

از زمان سرنگونی دولت اسلامی محمد مرسی در ژوئیه سال ۲۰۱۳ و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی، فرمانده پیشین ارتش و رئیس‌جمهور کنونی مصر، سرکوب‌های دولتی حتی بیشتر از دوران حسنی مبارک شده است.

در مارس ۲۰۱۴ دادستانی مصر فقط طی دو جلسه محاکمه یک روزه و در غیاب رسانه‌ها، ۵۲۹ تن از ۱۲۰۰ عضو متهم اخوان‌المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

کمتر از یک ماه پیش دادگاهی در مصر احکام اعدام ۱۸۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلین را تأیید کرد و ۲۳۰ تن از فعالان سکولار به حبس ابد محکوم شدند، از جمله احمد دومه، یکی از رهبران جوان اعتراضات.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر طی یک سال گذشته بارها سرکوب مخالفان توسط دولت مصر را محکوم کرده‌اند.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.