ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر جهاد کشاورزی: مرغ گران نشده و میوه زیادی داریم

محمود حجتی ۷‌هزار تومان را برای یک کیلو مرغ قیمت مناسبی دانسته و گفته که زمان روی کار آمدم «دولت تدبیر»، قیمت مرغ نوسانی بین ۶هزار و ۷۰۰ تا ۷هزار و ۲۰۰ تومان داشته است.

قیمت مرغ گرم در حالی در مرغ‌فروشی‌ها به هشت و ۹ هزار تومان رسیده است که در میدان‌های میوه و تره‌بار، کیلویی شش هزار و ۹۸۰ تومان فروخته می‌شود. مرغ منجمد نیز در میدان‌های میوه و تره‌بار، کیلویی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وزیر جهاد کشاورزی ایران اما گفته است که مردم نباید از مغازه‌هایی که مرغ را هشت و ۹ هزار تومان می‌فروشند، خرید کنند. محمود حجتی همچنین گفته است که قیمت مرغ در «دولت تدبیر و امید» گران نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجتی این سخنان را ظهر روز سه‌شنبه، پنجم اسفند ماه و در نشستی مطبوعاتی مطرح کرده است و با توجه به صحبت‌های او، به نظر می‌رسد که عموم مردم باید به جای خرید از مغازه‌ها، از میدان‌های میوه و تره‌بار خرید کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش گفته است: «امسال ظرفیت مازاد تولید سایر محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم‌مرغ داشتیم که در ۱۰ماهه گذشته ۶۶هزار تن صادرات مرغ داشتیم که ۴۶ درصد از نظر وزنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در مورد تخم‌مرغ نیز ۶۱هزار تن در ۱۰ماهه گذشته صادرات داشته‌ایم که باز هم نسبت به سال قبل ۶۵ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.»

بر اساس گفته‌های وزیر جهاد کشاورزی ایران در حال حاضر ظرفیت صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تن مرغ را دارد. او تأکید کرده که مردم نباید مرغ را به‌قیمت ۸ و ۹هزار تومان که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد، خریداری کنند.

محمود حجتی

محمود حجتی گفته است که در میدان بهمن تهران (میدان کشتارگاه) که محل توزیع‌ مواد پروتئینی‌ست، به هر میزان که مصرف‌کننده بخواهد مواد پروتئینی وجود دارد. او هفت هزار تومان را برای یک کیلو مرغ گرم (تازه کشتارشده) قیمت مناسبی دانسته و گفته است که در زمان روی کار آمدن «دولت تدبیر»، قیمت مرغ نوسانی بین ۶هزار و ۷۰۰ تا ۷هزار و ۲۰۰ تومان داشته است و بر این اساس، مرغ در دولت روحانی افزایش قیمت پیدا نکرده است.

او درباره تنظیم بازار محصولات کشاورزی با توجه به خرید‌های شب عید مردم نیز گفته است: «ستاد تنظیم بازار مانند سال‌های گذشته سیاست‌های مرتبط با خرید و تأمین میوه شب عید را در دستور کار داشته است.»

تأمین مواد خوراکی مورد نیاز برای جشن‌های نوروزی از جمله دغدغه‌های جدی مردم در ایران است و هر سال با فرا رسیدن اسفند ماه، نگرانی از افزایش قیمت میوه‌ها و مواد خوراکی به بحثی مهم تبدیل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اما مطابق وعده‌‌ای که مقامات حکومتی هر سال به مردم می‌دهند، گفته است که در زمینه تأمین میوه شب عید مورد نیاز مردم هیچ‌گونه دغدغه‌ای وجود ندارد: «سازمان تعاونی روستایی میوه شب عید را که شامل پرتقال و سیب بوده خریداری کرده و هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد. قیمت‌گذاری همانند همیشه از سوی ستاد تنظیم بازار خواهد بود که یک هفته به پایان سال اعلام خواهد شد و هم‌چنین میوه به‌اندازه کافی به بازار عرضه می‌شود.»

حجتی معتقد است که هر سال یک «جوِ روانی» در مورد کمبود میوه شب عید در کشور ایجاد می‌شود.

او بدون ارائه آمار جزیی گفته است که چهار درصد مرکبات جهان در ایران تولید می‌شود و با طرح این موضوع، استدلال کرده است که با توجه به این‌که «جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا است، بنابراین هیچ‌گونه کسری در زمینه میوه وجود ندارد.»

وزیر جهاد کشاورزی گفته است که یک‌میلیون تن سیب اضافه بر نیاز مردم در کشور وجود دارد و تاکید کرده که به‌ جای ایجاد جو روانی درباره افزایش قیمت‌ها و کمبود محصولات شب عید، باید به فکر صادرات و فاسد نشدن این میزان محصول باشیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.