ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش بیش از ۷۰ آشوری را ربوده است

جنگجویان داعش، روز دوشنبه ۲۳ فوریه، به روستاهای آشوری در حاشیه رود خابور در نزدیکی شهر تل‌تمر در استان حسکه سوریه حمله کرده‌‌اند.

گروه دولت اسلامی (داعش سابق)، دست‌کم ۷۰ مسیحی آشوری را که در میان آن‌ها زنان و کودکان هم هستند، ربوده است. این گروه نخست به روستاهای محل سکونت این افراد در شمال شرقی سوریه حمله کرده و سپس این افراد را دزدیده است. دو گروه از فعالان حقوق بشر این خبر را تأیید کرده‌اند.

جنگجویان داعش، روز دوشنبه به روستاهای آشوری در حاشیه رود خابور در نزدیکی شهر تل‌تمر در استان حسکه سوریه حمله کرده‌اند و بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند. یک سازمان حقوق بشری که در زمینه حقوق اقلیت‌های دینی در سوریه فعالیت می‌کند، این اطلاعات را در گفت‌و‌گو با روستاییان و بستگان افراد ربوده شده به دست آورده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بریتانیا نیز همین خبر را گزارش داده اما تعداد افراد ربوده شده را ۹۰ نفر اعلام کرده است. این سازمان اطلاعات خود را از مجموعه‌ای از فعالان حقوق بشر در داخل سوریه به دست می‌آورد.

هر دوی این گروه‌ها گفته‌اند که بیشتر افراد ربوده شده اهل روستای تل‌شمیرم واقع در ۸۵ کیلومتری مرکز استان قامشلی بوده‌اند.

از چند روز پیش و پس از حمله نیروهای کرد سوریه به مواضع داعش با حمایت هوایی آمریکا، درگیری در این منطقه بیشتر شده است.

شهر حسکه که مرکز استان است، مسیر تدارکاتی دو پایگاه اصلی داعش در سوریه و عراق، یعنی شهرهای رقه و موصل است و اهمیت استراتژیک بالایی دارد.

هنوز مشخص نیست که گروه دولت اسلامی می‌خواهد با افراد ربوده شده چه بکند.

گروه دولت اسلامی تاکنون بسیاری از افراد ربوده شده را که شامل روزنامه‌نگاران، سربازان سوری و شبه‌نظامیان کرد هستند، کشته است. اخیراً شبه نظامیان اسلام‌گرای لیبی که در ارتباط با داعش هستند، ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌داد این گروه ۲۱ مسیحی مصری را گردن زده است.

در عین حال این گروه ممکن است از این افراد، برای مبادله با زندانیان خود  استفاده کند. این احتمال هم وجود دارد که داعش این افراد را آزاد کند چون این گروه قبلاً دانش‌آموزان کرد، رانندگان و دیپلمات‌های ترک را پس از ماه‌ها اسارت آزاد کرده است.

گره داعش تاکنون بسیاری از کلیساها و اماکن تاریخی مسیحیان را در سوریه ویران کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.