ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیده‌بان حقوق بشر خواهان مجازات حکومت بشار اسد شد

حکومت بشار اسد شهر جنگ‌زده حلب را با بیش از هزار بمب بشکه‌ای مورد حمله قرار داده. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید شورای امنیت یک سال است برای تخفیف بحران سوریه کاری نکرده.

دیده‌بان حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواسته است حکومت بشار اسد را به دلیل استفاده از بمب‌های بشکه‌ای در جنگ داخلی سوریه مجازات کند.

حلب در شمال سوریه: در این مکان یک بمب بشکه‌ای منفجر شده

سازمان ملل متحد می‌تواند به دلیل نقض حقوق بشر دولتی را تحریم اقتصادی کند و از اعضایش بخواهد رابطه‌شان را با آن دولت قطع کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواسته است با در نظر گرفتن چنین مجازات‌هایی حکومت بشار اسد را از استفاده از بمب‌های بشکه‌ای منع کند.

این بمب‌ها عبارت‌اند از بشکه‌هایی پر از مواد منفجره که توسط بالگردهای ارتش سوریه بدون هدف‌یابی دقیق بر روی مواضع مخالفان پرتاب می‌شوند و معمولاً جان شهروندان بیگناه را می‌گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌‌ای که به این مناسبت منتشر کرده توضیح می‌دهد که از تصاویر ماهواره‌ای چنین برمی‌آید که فقط در سال گذشته، در شهر حلب، در شمال سوریه بیش از هزار بمب بشکه‌ای منفجر شده‌اند. در شهر درعا در جنوب سوریه انفجار بیش از ۴۵۰ بمب بشکه‌ای ثبت شده است.

دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است مانع از ارسال سلاح به سوریه شود و حکومت بشار اسد را با تحریم‌های اقتصادی مجازات کند. در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «یک سال است که شورای امنیت برای توقف بمباران‌های مرگبار در شهرهای جنگ‌زده سوریه کاری انجام نداده است.»

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید در اثر این بمباران‌ها بسیاری از شهروندان سوریه جانشان را از دست داده‌اند یا بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از متحدان حکومت بشار اسد، به ویژه چین و روسیه که حق وتو دارند خواسته است با شورای امنیت همکاری کنند.

نهادهای حقوق بشری تاکنون بارها پرتاب بمب‌های بشکه‌ای را محکوم کرده‌اند. سازمان ملل نیز در یک قطعنامه پرتاب اینگونه بمب‌ها را منع کرده است. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته است برای توقف بمباران شهرهای سوریه با بمب‌های بشکه‌ای تدبیری بیندیشد.

در جنگ داخلی سوریه که چهار سال است ادامه دارد، تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها سوری در داخل خاک کشورشان یا در خارج از کشورشان آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 89

    […] و پاسخگویی در باره مسایل مربوط به درگیری ها. سوریه دیده‌بان حقوق بشر خواهان مجازات حکومت بشار اسد شد عراق یونسکو از شورای امنیت خواست برای حفظ میراث فرهنگی […]

  • بهنام

    باید صدها هزار تن بیگناه دیگر در سوریه قربانی مطامع شوم بشار اسد و خامنه ای جنایتکار شوند تا بلکه جامعه به اصطلاح جهانی به خود تکانی دهد . سوریه هم اکنون به دکانی برای منافع مادی و سیاسی ایران و روسیه و چین و حتی اروپا و آمریکا مبدل گشته است و در این میان این مردم سوریه هستند که قربانی سیاستهای کثیف ملایان دست نشانده غرب میشوند و تا دخالتهای بیجای ایران و روسیه و چین در سوریه ادامه یابد ، وضعیت به همین منوال است .