ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالانه هفت ميليون متر مکعب از درختان جنگل‌های ايران سوزانده می‌شوند

به‌گفته سازمان جنگل‌ها، برداشت بی‌رويه از چوب درختان وضعيت جنگل‌ها را بحرانی کرده. این سازمان از وزارت نفت خواسته با سوخت رسانی به مناطق جنگل نشین از فشار بر جنگل‌ها کاسته شود.

مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداری ايران می‌گويد سالانه هفت ميليون مترمکعب چوب جنگلی و بوته‌های مرتعی، صرف تأمين سوخت روستائيان جنگل‌نشين می‌شود.

سالانه هفت ميليون مترمکعب چوب جنگلی و بوته‌های مرتعی، صرف تأمين سوخت روستائيان جنگل‌نشين می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، مسعود منصور گفته که استفاده از چوب درختان جنگلی باعث شده تا «بخشی از جنگل‌ها با بحران برداشت روبه‌رو شوند.»

مساحت جنگل‌های ايران بين ۱۱ تا ۱۴ ميليون هکتار برآورد شده است.

وی يک روستای ۷۰ خانواری در چهارمحال و بختياری را به‌عنوان نمونه مطرح کرده که هر خانوار ماهانه یک هزار و ۵۶۲ مترمکعب از چوب درختان جنگل را برداشت می‌کند.

اين مقام سازمان جنگل‌ها، وزارت نفت را مسئول تأمين سوخت دانسته و ابراز اميدواری کرده که با سوخت‌رسانی به مناطق جنگل‌نشين، «فشار بر منابع جنگلی» کاهش پيدا کند.

به‌گفته منصور، مناطق بحرانی جنگلی که ميزان برداشت در آن‌ها از سوی روستائيان زياد است، شناسايی و به وزارت نفت اعلام شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداری گفت: «انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشيدی برای جنگل‌نشينان صرفه اقتصادی دارد و می‌تواند از بحرانی شدن ميزان برداشت منابع جنگلی نيز جلوگيری کند.»

با اين‌که سرعت استفاده از انرژی‌های تجديدشونده مانند انرژی خورشيدی و باد در جهان افزايش يافته اما استفاده از اين نوع انرژی در ايران روند کُندی دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    36 سال است که ایران میسوزد

  • hamid

    بگوییم انسان آزاد حقوق دار است دارای حقوق بشر و حقوق شهروند، انسان آزاد به حقوق طبیعت احترام میگذارد و حقوق خود را در حقوق طبیعت می‌بیند. باشد انسان آزاد گردیم چون تنها راه رهایی از استبداد است!. شاد باشید.