ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار مقامات امنیتی به تهدیدهای تروریستی در ‌آلمان

اداره حفاظت از قانون اساسی ‌آلمان می‌گوید، رقابت القاعده و داعش خطر خشونت‌های تروریستی را افزایش داده است. ۲۰۰ نفر از نیروهای جهادی از سوریه و عراق به آلمان برگشته‌اند.

اداره حفاظت از قانون اساسی ‌آلمان می‌گوید، رقابت القاعده و داعش خطر خشونت‌های تروریستی را افزایش داده است. ۲۰۰ نفر از نیروهای جهادی از سوریه و عراق به آلمان برگشته‌اند.

رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان در کنگره پلیس اروپا در برلین

هانس گئورگ ماسن، رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، از بازگشت ۲۰۰ نفر از هواداران اسلامگرایان در سوریه و عراق به کشور خبر داد و از افزایش اسلامگرایی نزد جوانان آلمان ابراز نگرانی کرد.

ماسن روزچهارشنبه ۲۵ فوریه در کنگره پلیس اروپا در برلین گفت حدود ۷۰ درصد این افراد، در مظان اتهام اقدامات جنگی و مشارکت در جرایم سنگین قرار دارند. او افزود: «برای مقامات آلمانی، اقدامات قانونی برای تحت نظر گرفتن افراد مظنون بسیار دشوار است.»

به تاکید هانس گئورگ ماسن، بیم آن می‌رود که آلمان از حملات اسلامگرایان در امان نماند.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد، از میان ۶۰۰ جوانی که از آلمان به مناطق بحرانی سوریه و عراق سفر کرده‌اند، ۷۰ نفر کشته شده‌ و ده نفرشان طی عملیات انتحاری جان خود را از دست داده‌اند. در اواسط ژانویه، وزارت کشور آلمان از بازگشت ۱۵۰ الی ۱۸۰ نفر این عده خبر داده بود.

اداره حفاظت از قانون اساسی ‌المان می‌گوید، رقابت میان القاعده و داعش، خطر گسترش خشونت‌های تروریستی را افزایش داده است. هانس گئورگ ماسن گفت مقامات امنیتی این کشور رقابت‌ها و کشمکش‌های این دو گروه تروریستی را با دقت زیر نظر دارند: «هر دو گروه، آلمان را دشمن تلقی کرده و این کشور را محدوده یارگیری و حملات خود محسوب می‌کنند.»

ماسن این را نیز گفت که اقدامات جاسوسی روسیه در کشورهای اروپایی تشدید شده‌اند: «این فعالیت‌ها با توجه به تصمیمات اخیر غرب در مورد بحران اوکراین، گسترده‌تر شده‌اند.»

رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان تاکید کرد که اقدامات جاسوسی روسیه به تاسی از الگوهای «کا‌گ‌ب»، در جهت حمایت از گروه‌های افراطی و به منظور بی‌ثبات کردن دولت‌ها انجام می‌شوند.

یورگن استوک، دبیرکل پلیس بین‌الملل «اینترپل» نیز در کنگره پلیس اروپا در برلین، خواستار مبادله اطلاعات بین دوایر مختلف دولت‌های اروپایی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.