ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری در برابر سفارت ایران در کابل

صبح پنجشنبه خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی در منطقه «شهر نو» کابل منفجر شد و دو نفر را به کام مرگ فرستاد. طالبان مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

صبح پنجشنبه هفتم اسفند خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی در منطقه «شهر نو» کابل منفجر شد. طالبان مسئولیت حمله را بر عهده گرفت. یکی از کارکنان سفارت ترکیه و یک رهگذر کشته شده‌اند.

صحنه انفجار در خیابان آنکارا در کابل

یک خودروی بمب‌گذاری شده، ساعت هشت صبح پنجشنبه در برابر سفارت ایران به اتومبیلی متعلق به سفارت ترکیه کوبید. عبدالرحمن رحیمی، رئیس پلیس کابل اعلام کرد راننده این اتومبیل که از کارکنان سفارت ترکیه بود به همراه یک رهگذر در پی انفجار کشته شده‌اند. یک نفر دیگر در این حمله مجروح شده‌ است.

طالبان با ارسال یک پیام خطاب به روزنامه‌نگاران، مسئولیت حمله را پذیرفت. در این پیام تاکید شده که هدف سوءقصدهای طالبان، کاروان‌های نظامی خارجی و نمایندگان ناتو هستند. ترکیه هم‌پیمان ناتوست.

این انفجار در حالی صورت گرفته که مقامات دولت افغانستان خود را ‌آماده مذاکرات صلح با شبه‌نظامیان طالبان می‌کنند.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که آسیبی به همکاران سفارت نرسیده و کلیه پرسنل سفارت در سلامت کامل هستند. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن این حمله، بر «لزوم ریشه‌یابی پدیده شوم افراطی‌گری و تروریسم و تقابل اصولی و فارغ از استانداردهای چند گانه با آن» تاکید کرد.

آخرین حمله انتحاری در کابل در ماه ژانویه در حین اجرای یک تئاتر در مرکز فرهنگی فرانسه صورت گرفت. در این حمله که توسط یک نوجوان ۱۶ ساله در سالن نمایش انجام شد، یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.