ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عامل حمله به دو سفارتخانه‌ آمریکا مجرم شناخته شد

۱۷ سال پس از حمله به سفارتخانه‌های ایالت متحده آمریکا در دارالسلام و نایروبی، محاکمه خالد الفواز در نیویورک به پایان رسید. او یکی از اشخاص معتمد اسامه بن‌لادن بود.

۱۷ سال پس از حمله به سفارتخانه‌های ایالت متحده آمریکا در دارالسلام و نایروبی، محاکمه خالد الفواز در نیویورک به پایان رسید.

نقاشی بر اساس دادگاه الفواز در نیویورک

خالد الفواز که گفته می‌شود یکی از اشخاص مورد اعتماد اسامه بن‌لادن بوده است، در دادگاهی در نیویورک به اتهام سازماندهی عملیات تروریستی و انفجار بمب مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام و نایروبی محاکمه و مجرم شناخته شد. محاکمه این عضو القاعده پنج هفته ادامه داشت.

دادگاه رأی‌اش را ۲۱ مه اعلام می‌کند. این احتمال وجود دارد که الفواز به حبس ابد محکوم شود.

۷ اوت ۱۹۹۸ در یک عملیات سازمان‌دهی‌شده، بمب‌هایی که در اتوموبیل جاسازی شده بودند مقابل سفارتخانه آمریکا در دارالسلام، بزرگ‌ترین شهر تانزانیا و در نایروبی، پایتخت کنیا منفجر شد. در اثر این انفجار‌ها ۲۲۴ نفر جان خود را از دست دادند و پنج هزار نفر مجروح شدند. شاخه‌ای از القاعده که در آفریقا فعالیت می‌کرد و با اسامه بن‌لادن در ارتباط بود، این انفجار‌ها را سازماندهی کرده بود.

در این میان وظیفه خالد الفواز این بود که ارتباط بین هسته‌های القاعده که در نقاط مختلف قاره آفریقا مستقر بودند را برقرار کند.

الفزاز در محکمه نیویورک بر بی‌گناهی‌اش تأکید می‌کرد. به گفته پریت بارارا، دادستان دادگاه نیویورک، الفواز «نقش تعیین‌کننده‌ای در دسیسه‌های مرگ‌آور القاعده بر ضد آمریکا» ایفا کرده است.

بریتانیا در سال ۲۰۱۲ الفواز را به ایالت متحده آمریکا مسترد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.