ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سریال «ضد صهیونیستی» سلحشور درباره پیامبر یهودیان

گروهی از طلاب حاضر شده‌اند به ساخت سریال فرج‌الله سلحشور، فیلمساز حامی حکومت ایران، درباره زندگی موسی، پیامبر یهودیان، کمک کنند. سلحشور در پی تهیه بودجه برای این سریال است.

فرج‌الله سلحشور، فیلمساز حامی حکومت ایران قصد دارد سریالی درباره زندگی موسی، پیامبر یهودیان بسازد. گروهی از طلاب در این راه پیشگام شده و حاضر شده‌اند به او کمک مالی کنند.

به‌گفته فرج‌الله سلحشور مجموعه «موسی» در ۷۲ قسمت توليد می‌شود که از آن ۶ فيلم سينمايی هم درخواهد آمد.

فرج‌الله سلحشور به خبرگزاری فارس گفته است که پروژه فیلم «موسی» به دليل مسائل مالی هنوز کليد نخورده اما به‌محض آن‌که مشکل بودجه آن حال شود کار ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

به‌گفته وی اين مجموعه در ۷۲ قسمت توليد می‌شود که از آن ۶ فيلم سينمايی هم درخواهد آمد. اين ۶ فيلم سينمايی به کودکی موسی، ازدواج‌اش، داستان خضر و موسی، بقره، برج فرعون و همچنين کل داستان زندگی او می‌پردازد.

در همین حال اعلام شده که ۱۰۰ نفر از طلاب استان همدان در راستای کمک به فرج‌الله سلحشور برای ساخت این سریال و به دلیل موضوع و «محتوای ضدصهيونيستی» آن شهريه يک سال خود را به سلحشور اهدا کرده‌اند.

فرج‌الله سلحشور پیش از این نیز در سال ۱۳۸۷ مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» را در ۴۵ قسمت ساخته بود. یوسف از شخصیت‌های «تنخ» در کتاب مقدس یهودیان و عهد عتیق در انجیل و نیز از پیامبرانی‌ است که در قرآن نامش آمده است.

در این سریال ۴۵ بازیگر اصلی و بیش از ۱۵۰ بازیگر فرعی ایفای نقش کردند. رضا استادی، مدیر سابق روابط عمومی این سریال در آن زمان اعلام کرد که هزینه ساخت این مجموعه تلویزیونی بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است. وی گفت ۶ میلیارد تومان آن توسط صداوسیما و بقیه توسط شهرداری تهران، سپاه پاسداران، وزارت اقتصاد و دارایی و.. پرداخت شده است.

فرج‌الله سلحشور اما این موضوع را تکذیب کرد و گفت حدود ۷ میلیارد تومان خرج این سریال شده است.

این سریال حاشیه‌های دیگری نیز داشت. شهاب‌الدین طاهری، نویسنده کتاب «حضرت یوسف»، از سلحشور به‌ دلیل دزدی هنری در دادگاه شکایت کرد. اما دادگاه  سلحشور را در سال ۱۳۹۱ از اتهام تقلب در فیلمنامه یوسف تبرئه کرد. او پس از رأی دادگاه گفت: «من از روی دست خدا تقلب می‌کنم. از خودم چیزی ندارم. در تمام فیلمنامه‌نویسان کسی سراغ نداریم که از دست خدا تقلب کرده باشد.»

فرج‌الله سلحشور در کنار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

فرج‌الله سلحشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از این‌که این روزها سریال «یوسف پیامبر» در کشورهای عربی پخش می‌شود اظهار خوشحالی کرد و گفت: «ما در اين آثار حتی اهداف مهدويت خودمان را هم جا داده بوديم که خوشبختانه اين اهداف در حين نمايش در آن کشورها با سانسور مواجه نشد.»

مهدویت در مذهب شیعه دوازده‌ امامی، باور به ظهور امام دوازدهم شیعیان، به‌عنوان منجی آخرالزمان و گونه‌ای از موعودباوری است.

سلحشور از «مشکلات مالی» برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های «ارزشی» گلایه کرد و گفت: «کشورهای مختلف به راحتی با بهره‌گيری از هنر، تفکرات‌شان را به ما منتقل می‌کنند در حالی که ما از اين موضوع آن‌طور که بايد بهره نمی‌گيريم.»

این در حالی است که فیلم «محمد»، ساخته مجید مجیدی که به دوران کودکی محمد، پیامبر مسلمانان می‌پردازد و برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده نمایش شد، به‌گفته سرمایه‌گذار آن، شرکت سینمایی نور تابان، وابسته به بنیاد مستضعفان، ۶۲۳٫۳ میلیارد ریال خرج برداشت. برخی منابع نیز هزینه این فیلم را ۱۰۰ میلیون دلار عنوان کردند. روزنامه گاردین هزینه تولید فیلم «محمد» را حدود ۲۰ برابر پرهزینه‌ترین فیلم ایرانی تا پیش از ساخته شدن آن برآورد کرد.

فرج‌الله سلحشور از فیلمسازان حامی حکومت ایران است که پیش از این، اظهارات جنجال‌برانگیز وی جامعه سینمایی ایران را به واکنش‌هایی وادار کرد. او سال گذشته سینمای ایران را به «فاضلاب» تشبیه کرده بود و در مهرماه سال ۹۰ نیز در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره حضور آنجلینا جولی، ستاره هالیوود در ایران و بازی در یک فیلم سینمایی گفته بود: «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد.»

به دنبال این سخنان، ۱۳ تن از بازیگران زن سینمای ایران علیه سلحشور شکایت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    این شخص که هنرپیشگان ایران را فاحشه نامید با ساخت ان سریالش درباره یوسف پیامبر خودش مروج فحشا شد مخصوصا نقشی که به خانم کتایون ریاحی در نقش زلیخا داده بود شرم اور بود یکی نیست از این اقای مزخرف با ان قیافه عبوسش بپرسه با توجه به اینکه توصیه شده مستحب است زنان مسلمان سوره یوسف را نباید بخوانند چگونه است که توی فرصت طلب برای رسیدن به پول درباره ان سریال ساختی؟خوبه انسان به مرامی که ادعا می کنه پایبند باشه

  • Behrouz

    ظاهرش زشت و باطنش زشت تر

  • حمید

    درسی برای همه: قوم یهود در غیبت کوتاه موسی  و  با اینکه او هنوز در حیات بود به پیروی از امام فقیه خود که آیت الله معظم سامری نام داشت پیکری طلایی ساختند و به پرستشش پرداختند. حال مقایسه بفرماییم پرتره های فقهای معظم کنونی را که بر بالای سر قوم ایرانی  برافراشته شده با آن سمبول طلایی که  نمونه ای از آن در عکس بالا  و در جلوی هیکل فرج ا.. جهلشور به معرض نمایش است !