ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعلیم و تجهیز ارتش آزاد سوریه در خاک ترکیه آغاز می‌شود

آموزش ۱۲۰۰ نفر از اعضای ارتش آزاد سوریه در خاک ترکیه از اول مارس آغاز می‌شود. توافق آمریکا و ترکیه برای تعلیم اپوزیسیون میانه‌رو سوریه یک هفته قبل امضا شده بود.

خبرگزاری آنادولو می‌نویسد آموزش ۱۲۰۰ نفر از اعضای ارتش آزاد سوریه در خاک ترکیه از اول مارس آغاز می‌شود. هدف آمریکا، آموزش اپوزیسیون میانه‌روی سوریه برای مقابله با داعش است.

طرح تعلیم و تجهیز نظامی ارتش آزاد سوریه در ترکیه که موافقت نامه آن در ۲۰ فوریه امضا شد، از ماه مارس به جریان می‌افتد. محل آموزش اپوزیسیون میانه‌روی سوریه، آناتولی مرکزی اعلام شده است.

آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالفان معتدل اسد معرفی می‌شوند، در پاییز ۲۰۱۴ به تصویب کنگره آمریکا رسید. مدت این طرح سه سال است و پنتاگون برای مرحله نخست آن ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

هدف این طرح، تقویت بنیه دفاعی و رزمی شورشیان سوری برای مقابله با داعش عنوان شده است. وزارت دفاع آمریکا قبلا اعلام کرده بود که حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در ترکیه را برای آموزش‌های لازم به قطر و عربستان سعودی اعزام می‌کند اما موضوع ‌آموزش‌ در خود ترکیه بعدا عنوان شد.

طرح سه ساله پنتاگون، تعلیم و تجهیز ۱۵۰۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده است. خبرگزاری رسمی «آنادولو» روز جمعه ۲۷ فوریه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نوشت که ۱۲۰۰ نفر در خاک ترکیه آموزش می‌بینند. به این ترتیب، ترکیه کمتر از یک چهارم سهمیه ۵۰۰۰ نفری این افراد را در مرحله اول آموزش‌ها تقبل کرده است.

رویترز می‌نویسد با وجود توافق آمریکا و ترکیه، روشن نیست که اهداف هر دو کشور از این اموزش یک سان باشد: «قصد ترکیه از تعلیم و تجهیز این افراد، کارآمد کردن آنها در رویارویی با رژیم اسد است اما آمریکا می‌خواهد آنها را در مقابله با داعش توانمند کند.»

ترکیه با وجود اینکه عضو ناتو است، تاکنون از همکاری بی قید و شرط با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش سر باز زده است.

سخنگوی سفارت آمریکا در آنکارا هفته پیش گفته بود که مذاکرات منتهی به این توافق از جمله تعیین "دشمنی که باید با او جنگید" بسیار دشوار بود.

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در ۱۶ ژانویه اعلام کرده بود که تعداد مربیان برنامه‌های اموزشی ۴۰۰ نفر خواهد بود.

خبر شروع آموزش اپوزیسیون میانه‌روی سوریه در ترکیه یک روز پس از آن اعلام شد که مدیر سرویس امنیت داخلی آمریکا گفت، اولویت دولت ترکیه، مقابله با کردها و مسائل اقتصادی است.

پنجشنبه ۲۶ فوریه، جیمز کلپر در کمیته امور تسلیحاتی سنای آمریکا عنوان کرد که دولت ترکیه منافع و اولویت‌های دیگری غیر از مبارزه با داعش دارد. کلپر گفت وقتی ترکیه گذرگاه رفت و آمد پیکارجویان خارجی برای پیوستن به داعش در سوریه است، نمی‌توان انتظار داشت نقشی در مبارزه با داعش به عهده بگیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.