ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات غافلگيرانه داعش به شبه‌نظامیان شیعی در سامرا

شبه‌نظامیان شيعی که در اطراف سامرا گرد آمده بودند تا برای حمله به داعش برنامه‌ریزی کنند، مورد حملات انتحاری پیکارجویان دولت اسلامی قرار گرفتند.

سامرا هدف حمله پیکارجویان «دولت اسلامی» قرار گرفت. اين حمله‌های انتحاری غافلگيرانه در حالی رخ دادند که نيروهای امنيتی و چريک‌های شيعه به منظور برنامه‌ريزی برای حمله به شبه‌نظاميان داعش در سامرا متمرکز شده بودند.

هزاران تن از شبه‌نظامیان شيعی «حشد شعبی» در اطراف سامرا بودند تا داعش را از شهر برانند.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، حملات داعش صبح شنبه (۲۸ فوريه/نهم اسفند)، با يک سلسله عملیات انتحاری در ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت محلی از مناطق شمالی سامرا و منطقه «سورشناس» آغاز شد.

همزمان، مردی يک جیپ بمب‌گذاری شده را در قسمت جنوبی شهر منفجر کرد. از قسمت‌های غربی شهر سامرا نيز پیکارجویان «دولت اسلامی» با تجهيزاتی از جمله خمپاره انداز، و موشک و نارنجک به آنها حمله‌ور شدند.

هزاران تن از سربازان و جنگجويان گروه شبه‌نظامی شيعی «حشد شعبی» در اطراف سامرا گرد آمده بودند تا کارزاری برای خارج کردن نیروهای «دولت اسلامی» از اطراف شهر تکريت در ۵۰ کيلومتری شمال سامرا ترتيب دهند.

نيروهای مردمی در عراق يا «حشد شعبی» از چند ماه پيش و با فتوای آيت الله سيستانی مبنی بر لزوم دفاع از خود در برابر تروريست‌های داعش تشکيل شده‌اند. منابع پزشکی در بيمارستان سامرا از دريافت سه جسد و درمان شش زخمی از شبه‌نظاميان شيعه در اين بيمارستان خبر داده‌اند.

همزمان با اين اتفاقات، در شهر الاسحاقی در بيست کيلومتری جنوب سامرا نيز تک‌تيراندازان داعش دو تن از شبه‌نظاميان حشد شعبی را به قتل رساندند. اين دو نفر در زمان حمله مشغول ساختن سنگر در جاده اصلی سامرا به بغداد بودند.

شهر سامرا که در ۱۱۰ کيلومتری شمال بغداد قرار دارد، سنی‌نشين است اما حرم امامان دهم و يازدهم و برخی از اماکن مقدس شيعيان در آن قرار دارد. مدتی است که دولت اسلامی، حملات خود را در اين منطقه تشديد کرده است.

حدود دو ماه پيش سرتيپ حميد تقوی، از فرماندهان سپاه هنگام انجام «مأموريت مستشاری» در شهر سامرای عراق کشته شد. در پی مرگ او، روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اطلاعيه‌ای منتشر کرد که تأکيد می‌کرد او در حال انجام مأموريت مستشاری برای مقابله با «تروريست‌های تکفيری و داعش در سامرا» جان خود را از دست داده است.

روز شنبه، انفجارهای دیگری نیز در عراق روی داد.  دو بمب در يک بازار در شهر شرقی بلادروز دست کم يازده کشته بر جای گذاشت. بلادروز شهری در هفتاد کيلومتری شمال شرقی بغداد با اکثريت شيعه است. اغلب این حمله‌ها در شهرهای نزدیک به شمال بغداد روی داده‌اند. شبکه خبری «ای‌بی‌سی» تعداد کشته شده‌های اين حملات را دست‌کم ۲۷ نفر عنوان کرده است.

هفته پیش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که ایالات متحده آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای بازپس‌گیری شهر کلیدی موصل از شبه‌نظامیان داعش است. پیشتر اعلام شده بود که زمان انجام این حمله آوریل و مه سال جاری خواهد بود. گزارش‌های روزهای اخیر از عدم تصمیم قطعی در این زمینه، و لزوم آموزش نیروهای نظامی عراقی حکایت داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    هردو از یک قماشند!