ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ونزوئلا ادعا می‌کند که چند جاسوس آمریکایی را دستگیر کرده

به گفته رئیس‌جمهور ونزوئلا یک خلبان آمریکایی در نزدیکی مرز ونزوئلا و کلمبیا دستگیر شده که اسناد زیادی همراه خود داشته است. آمریکا این خبر را هنوز تایید نکرده است.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز شنبه ۲۸ مارس / ۹ اسفند اعلام کرد که مقامات امنیتی این کشور چند شهروند ایالات متحده را به اتهام «فعالیت‌های جاسوسی» دستگیر کرده‌اند.

نیکلاس مادورو در سخنرانی‌اش در این تظاهرات روز شنبه ۲۸ فوریه، آمریکا را به جاسوسی متهم کرد.

مادورو در هنگام سخنرانی در یک تظاهرات گفت: «ما تعدادی شهروند ایالات متحده را که در ونزوئلا مشغول فعالیت‌های مخفی و جاسوسی بودند دستگیر کردیم. این‌ها داشتند سعی می‌کردند که مردم در شهرهای ساحلی ونزوئلا را جذب کنند.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا در مورد تعداد دقیق افرادی که به اتهام جاسوسی دستگیر شده‌اند، صحبتی نکرده است. اما او به‌طور ویژه در مورد خلبانی صحبت کرده که تبار آمریکای لاتینی دارد.

این خلبان در خاک ونزوئلا و در نزدیکی مرز ونزوئلا و کلمبیا دستگیر شده است. مادورو توضیح داده که «این خلبان که تبارش به آمریکایی لاتین بر می‌گردد در ایالت تاچیرا دستگیر شده و شهروند آمریکاست.»

به گزراش رویترز مادورو در بیان اینکه چرا این خلبان آمریکایی جاسوس است، گفت: «اون انواع اسناد را با خود حمل می‌کرده است.»

جزئیات بیشتری نه توسط مقامات ایالات متحده و نه توسط مقامات ونزوئلا در مورد اینکه این فرد کیست یا نام او چیست ارائه نشده است. همچنین مادورو اعلام نکرده که این خلبان آمریکایی آیا رتبه نظامی در نیروهای مسلح ایالات متحده دارد یا صرفاً یک خلبان با مجوز پرواز شخصی بوده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «در حال حاضر ما نمی‌توانیم به‌صورت فوری این گزارش را تأیید یا تکذیب کنیم.»

مادورو در سخنرانی روز شنبه خود به نابرابری‌ها در روابط دیپلماتیک دو کشور ونزوئلا و آمریکا هم اشاره کرد.

این دو کشور از سال ۲۰۱۰ سفیر به هم معرفی نکرده‌اند. رئیس‌جمهوری ونزوئلا می‌گوید به دلیل این نابرابری‌های دیپلماتیک می‌خواهد تعداد نیروهای رسمی ایالات متحده آمریکا در ونزوئلا را کاهش دهد.

اکنون ۱۰۰ نفر دیپلمات‌های آمریکایی اجازه کار در ونزوئلا دارند. به گفته مادورو کشور ونزوئلا تنها ۱۷ دیپلمات در آمریکا دارد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین گفته است که قوانین ویزا را تغییر خواهد داد و گردشگران آمریکایی باید هزینه بیشتری را برای ویزا بپردازند و از لحاظ امنیتی نیز گزینش می‌شوند.

مادرو خطاب به بارک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: «من بسیار متاسفم، آقای رئیس‌جمهور! شما ما را به این بن‌بست کشاندید.»

روابط بین دو کشور ونزوئلا و آمریکا به طور پیوسته در حال بدتر شدن است. در اوایل ماه فوریه ۲۰۱۵، مادورو ایالات متحده به همکاری با گروه‌های مخالف دولتش متهم کرد. او گفت که آمریکا قصد دارد با استفاده از مخالفان بومی رئیس‌جمهوری در ونزوئلا کودتا کرده و کاخ ریاست جمهوری را بمباران کند. کاخ سفید این اتهام‌ها را «مضحک» خواند.

هفته گذشته نیز چهار مبلغ مسیحی که شهروند آمریکا بودند نیز در ونزوئلا دستگیر شدند اما آن‌ها روز شنبه ۲۸ مارس آزاد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    عین حکومت اسلامی !