ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام جنگ اتحادیه اروپا به کیسه پلاستیک

سرانه مصرف کیسه پلاستیک در اتحادیه اروپا به طور متوسط ۲۰۰ عدد است. بروکسل برای محدود کردن مصرف کیسه‌های یک‌بار مصرف، قصد بستن مالیات به آنها را دارد.

سرانه مصرف کیسه پلاستیک در اتحادیه اروپا به طور متوسط ۲۰۰ عدد است. بروکسل به منظور محدود کردن مصرف کیسه‌های یک‌بار مصرف، قصد مالیات بستن و یا ممنوع کردن آنها را دارد.

اتحادیه اروپا طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن، گرفتن مالیات از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف و یا ممنوعیت آنها مجاز خواهد شد. اعضای اتحادیه از این پس می‌توانند مصرف کیسه‌های پلاستیک را ممنوع سازند و یا به آنها مالیات ببندند.

این طرح مدت‌ها مورد بحث و گفت‌وگو بود. هدف مشخص آن است که مصرف‌کنندگان هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی برای حمل خریدهای روزانه استفاده کنند. قرار است کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۵، میانگین مصرف کیسه پلاستیک را به ۴۰ عدد در سال کاهش دهند.

به گزارش اداره فدرال محیط زیست آلمان، حد متوسط مصرف فعلی در اتحادیه اروپا حدود ۲۰۰ عدد است. کیسه‌های بسیار نازک مخصوص میوه و سبزیجات و همچنین کیسه‌های محکم چندبار مصرف از طرح فوق مستثنی شده‌اند. سرانه مصرف کیسه پلاستیک آلمان ۷۱ عدد است.

این طرح ۲۰ روز بعد انتشار عمومی در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

ایرلند و پرتغال، کمترین و بیشترین میزان مصرف کیسه پلاستیک را در اتحادیه اروپا دارند.

طبق آمارها میزان زباله‌های پلاستیکی اتحادیه اروپا  در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۲۷۵ میلیون تن بوده است. این پلاستیک‌ها که عمری طولانی دارند و تجزیه آنها سال‌ها طول می‌کشد، اختلال‌هایی جدی در چرخه طبیعت و اکوسیستم ایجاد می‌کنند. این کیسه‌ها در اثر جابه‌جایی، وارد رودخانه‌ها و آبراهه‌ها می‌شوند و یکی از عوامل بالا رفتن میزان مرگ و میر موجودات آبزی به شمار می‌آیند.

سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی از قبیل وال، دلفین، فک، لاک‌پشت و یا پرندگان دریایی بر اثر بلع این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می‌میرند. کیسه‌های پلاستیک حتی در صورت دفن، به علت تجزیه آرام و کند خود می‌توانند شیرابه‌هایی با ترکیبات فلزات سنگین تولید کنند. به همین دلیل متخصصان محیط زیست مدت‌هاست که خواهان کاهش مصرف آنها هستند.

در آلمان از هر ۷۱ کیسه پلاستیک که مشتریان موقع خرید دریافت می‌کنند، ۶۴ عدد یکبار مصرف‌ هستند. اتحادیه‌ اروپا در نوامبر ۲۰۱۳ از کشورهای عضو خواسته بود راهکاری برای کاهش میزان استفاده از کیسه‌های پلاستیک بیابند. در همین زمان عنوان شده بود که سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد کیسه‌ پلاستیک در قاره اروپا مصرف می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 90

    […] اسراییل تظاهرات هزاران زن برای صلح با فلسطینیان دویچه وله ۴ مارچ ۲۰۱۵ هزاران زن اسراییلی در تظاهرات برای صلح با فلسطینیان شرکت کردند. طرفداران جنبش “زنان شهامت صلح را دارند” می‌گویند پس از انتخابات پارلمانی اسراییل باید موضوع صلح با فلسطینیان در اولویت کار سیاستمداران این کشور قرار گیرد. اعلام جنگ اتحادیه اروپا به کیسه پلاستیک […]